آرشیو چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۳
اخبار کشور
۱۴

مهمان پرست: روسیه متعهد به تکمیل پروژه بوشهر در زمان مقرر است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره آخرین وضعیت پروژه نیروگاه بوشهر گفت: طرف روسی متعهد به اجرای قرارداد بر اساس زمان پیش بینی شده است.

رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان که صبح سه شنبه در نشست هفتگی اش با خبرنگاران سخن می گفت، درباره زمان بهره برداری کامل از نیروگاه بوشهر و ورود برق آن به مدار کشورمان گفت: نیروگاه بوشهر فعالیت عادی خود را انجام می دهد. متخصصان و کارشناسان فنی ما به دقت همه مسائل را زیر نظر دارند و بحث ایمنی نیروگاه در بالاترین حد استاندارد آن قرار دارد و طرف روسی متعهد به اجرای قرارداد بر اساس زمان پیش بینی شده است. امیدواریم هم چنان با تعهدی که نسبت به این قرارداد وجود دارد در زمان پیش بینی شده تولیدات برق هسته ای وارد شبکه سراسری کشور شود.

خبر سفر احمدی نژاد به عربستان صحت ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، هم چنین درباره انتشار اخباری در مورد سفر احمدی نژاد به عربستان، گفت: گاهی اخباری منتشر می شود که منابع موثقی ندارد و یا تلاش می شود به موضوع غیرواقعی دامن زده شود. حتما مردم در کشورهای مختلف با توجه به شناختی که از رسانه ها و اعتبار آن ها دارند، اخبار را مورد ارزیابی خود قرار می دهند. خبری که منتشر شد مبنی بر این که رییس جمهور سفری به عربستان خواهند داشت صحت ندارد و صرفا نشریه ای در عربستان آن را منتشر کرده بود و نقل قولی نیز که از سفیر کشورمان شده بود نقل قول صحیح و دقیقی نبوده است. مهمان پرست توضیح داد: هم چنین در اخباری غیرموثق، موضوعی در مورد سفر هیات بحرینی به ایران منتشر شده بود که این موضوع نیز صحت ندارد.

او گفت: از رسانه ها درخواست داریم که اهداف حرفه ای را مدنظر داشته باشند و در نقل مطالب دقت کافی داشته باشند. هر میزان که اخبار غیرموثق توسط این رسانه ها منتشر شود به جایگاه و اعتبار آن ها لطمه وارد خواهد شد و مردم قضاوت خود را خواهند داشت.