آرشیو چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۳
اخبار کشور
۳

حسن روحانی: اغتشاش اخیر فتنه گران اقدامی حساب شده برای سوءاستفاده دشمنان بود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدام فتنه گران در روز 25 بهمن به بهانه حمایت از مردم تونس و مصر را اقدامی خطرناک و حساب شده برای سوءاستفاده دشمنان بود که توسط رهبری معظم و با حضور حماسی مردم خنثی شد.

حجت الاسلام حسن روحانی نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی به عنوان ناطق جلسه صبح دیروز مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به خیزش اسلامی در سراسر منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه و جرقه این خیزش از کشور تونس گفت: بیداری اسلامی که ریشه در قرن نوزدهم و بیستم دارد و ایران پیشتاز این حرکت بوده است، قطعا از عوامل اصلی این خیزش است.

وی افول ابرقدرت ها بویژه آمریکا در ابعاد امنیتی، اقتصادی و انقلاب ارتباطی را عامل این مهم دانست و گفت: انقلاب ارتباطات و مبارزه مردم با تحقیر و زورگیری استکبار و ابرقدرت ها به این جریان شدت بخشید.

روحانی افزود: آمریکا و کشورهای غربی می خواهند با جایگزین کردن مدل های حکومتی مورد حمایت خود، خیزش های مردمی را منحرف کنند و الگوهای حکومتی کاذب برای آنها بسازند و از طرف دیگر آنها را از الگوی انقلاب ایران دور کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در چنین شرایط حساسی همه چشم ها به ایران و تحولات آن دوخته شده است که باید ما وحدت را به جهان نشان دهیم.

وی اقدام فتنه گران در روز 25 بهمن به بهانه حمایت از مردم تونس و مصر را اقدامی خطرناک و حساب شده برای سوءاستفاده دشمنان دانست که توسط رهبری معظم و با حضور حماسی مردم خنثی شد.