آرشیو چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۳
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

آماده باش پایگاه های اورژانس در ایام نوروز

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور از کنترل شدید بهداشت محیط در تمام رستوران ها و مراکز طبخ و توزیع مواد غذایی خبر داد.

دکتر غلامرضا معصومی از آماده باش یکهزار و 830 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی کشور در امداد نوروزی خبر داد و گفت: یکهزار و 100 پایگاه جاده ای کشور نیز کاملا آماده باشند و تمام مرخصی های پرسنل طی امداد نوروزی لغو شده است. به این ترتیب در طول این روزها از تمام توان پرسنل برای ارائه خدمات استفاده می شود.

معصومی از راه اندازی 150 ایستگاه سلامت در جاده های اصلی همزمان با امداد نوروزی خبر داد و گفت: در این ایستگاه های سلامت پرستار و بعضا پزشک فعال خواهند بود تا در صورت مشکل درمانی برای مسافران به صورت سرپایی بیماران درمان شوند.

وی با اشاره به ابلاغ های صورت گرفته به بیمارستان ها مبنی بر آن که تا حد امکان اورژانس های بیمارستان ها در ایام نوروز خالی نگاه داشته شوند، افزود: به این ترتیب به بخش های ویژه بیمارستان ها از جمله ICU و CCU دقت ویژه شده است. لازم است مسئولان این بخش ها به صورت روزانه در ایام تعطیل بخش را ویزیت کرده و تا حد امکان این بخش ها خالی نگاه داشته شوند.

رئیس اورژانس کشور درباره حضور متخصصان در مراکز درمانی طی ایام نوروز نیز گفت: طبق ابلاغیه انجام شده، مکان هایی که با کمبود متخصص مواجه هستند، مرخصی متخصصان در ایام نوروز منوط به هماهنگی با شهر و منطقه نزدیک آن مرکز درمانی است. در مجموع نباید مرکز درمانی از چهار تخصص اصلی خالی باشد. این موضوع مشکلی بود که بعضا در سال های قبل مشاهده شد.