آرشیو چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۳
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

مدیرکل دفتر سلامت وزارت بهداشت: آموزش های مشاوره قبل از ازدواج در 36 دانشگاه اجرا می شود

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آموزش های مشاوره ای قبل، حین و بعد از ازدواج در 36 دانشگاه کشور اجرا می شود.

به گزارش فارس از مشهد، محمداسماعیل مطلق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق برنامه 800 کارشناس مشاوره قبل از ازدواج در دانشگاه های کشور مشغول به فعالیت هستند که در ابتدا از کارشناسان با سابقه در راستای مشاوره در دانشگاه ها استفاده می کنند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: برای شاخص تنظیم خانواده حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان و برای شاخص کودکان مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان داده شد.

وی تصریح کرد: این آموزش ها به مربیان در بسته های عاطفی، زناشویی، بهداشت باروری و روان ارائه می شود که هم اکنون مشهد میزبان این آموزش هاست.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: معمولا برای این کارگاه ها در هر شهرستان 30 مربی آموزش می بینند و افراد درصدد ازدواج، از سال آینده باید حداقل دو تا چهار ساعت مشاوره های قبل از ازدواج داشته باشند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: بیش از 97 درصد زایمان های کشور توسط افراد دوره دیده انجام می شود که سه درصد باقی مانده در مناطق حاشیه شهر و روستاهای دورافتاده است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در راستای اجرای طرح پزشک خانواده در کشور مقرر شد که شهرهای 50 هزار نفری نیز مشمول این طرح قرار گیرند که بر این اساس سه استان، پایلوت اجرای طرح پزشک خانواده، در شهرهای 50 هزار نفری شده اند.

وی با اشاره به ضرورت مشاوره قبل از ازدواج گفت: حضور روانشناس بالینی در تیم های پزشک خانواده می تواند بستر را برای افزایش مشاوره های قبل از ازدواج در این شهرستان نیز فراهم کند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده وزارت بهداشت و درمان از حضور 800 کارشناس مشاوره در سطح دانشگاه های سراسر کشور خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت اجرای مشاوره قبل از ازدواج از اردیبهشت ماه سال آینده این امکان در دانشگاه های سراسر کشور فراهم می شود.