آرشیو چهار‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۳
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

نماینده ولی فقیه در استان ایلام: امکان تردد انفرادی زائران به عتبات عالیات فراهم شود

ایلام-خبرنگارکیهان:

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام خواستار فراهم شدن امکان تردد انفرادی زائران عتبات عالیات به عراق شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در نشست سران ایلات شهرستان مهران گفت: به رغم رغبت بسیار خوبی که برای تردد انفرادی زائران عتبات عالیات از طریق مرز مهران وجود دارد، اکنون زائران تنها در قالب کاروان حج و زیارت قادر به عبور از این مرز و عزیمت به کشور عراق هستند.

وی اعزام به عتبات عالیات توسط برخی شرکت های وابسته به حج و زیارت را انحصار طلبی دانست و گفت: من با این برنامه بسیار مخالفم چرا که سود آن تنها به جیب عده خاصی خواهد رفت و مردم منطقه از آن ذی نفع نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: شرکت های وابسته به سازمان حج و زیارت (شمسا) به دلیل درآمد سرشاری که از اعزام زائرین عتبات عالیات عایدشان می شود، با اعزام کاروان های انفرادی مخالفند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در مرز بین المللی مهران امکانات و زیرساخت های مناسبی وجود دارد، به گونه ای که این مرز روزانه پذیرای 6 هزار نفر از زائران در قالب کاروان های اعزامی به عتبات عالیات است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: مردم مرزدار مهران نقش موثری در دوران دفاع مقدس داشته اند و باید این امکان فراهم شود تا مردم بتوانند از مزایای تردد زوار انفرادی بهره مند شوند.