آرشیو چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۳
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

سی وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در یزد پایان یافت

یزد-خبرنگارکیهان:

سی وسومین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه که از 12اسفندماه، در دو بخش آقایان و بانوان در یزد آغاز شده بود با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف به پایان رسید.

در این دوره از مسابقات 349 نفر با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد 180 نفر را آقایان و 169 نفر را نیز بانوان تشکیل می دادند در مرحله شهرستانی که پیش از این مسابقات برگزار شده بود بالغ بر 37 هزار نفر شرکت کردند که حاکی از رشدی 13 درصدی در تمام رشته ها بود. در ادامه نیز شش هزار نفر به مرحله استانی راه یافته و منتخبان مرحله استانی نیز طی 5 روز در مسابقات سراسری قرآن کریم در یزد به رقابت پرداختند. در بخش آقایان، 55 نفر در رشته تحقیق، 55 نفر حفظ کل، 35 نفر حفظ 20 جزء و 35 نفر در رشته ترتیل قرآن کریم و در بخش بانوان، 52 نفر در رشته تحقیق، 48 نفر رشته حفظ کل، 36 نفر حفظ 20 جزء و 33 نفر رشته ترتیل قرآن کریم حضور دارند.

از ویژگی های این دوره از مسابقات سه مرحله ای برگزار شدن و حذف مرحله منطقه ای بود. همچنین برخلاف سال های گذشته به منظور ارتقاء بخشی به کیفیت مسابقات بخش شکوفه ها و اهمیت به این سنین، این مسابقات به صورت جداگانه از مسابقات بزرگسالان برگزار شد.

100 محفل انس با قرآن کریم با حضور «حمید شاکرنژاد» و «مسعود نیک دستی» از قاریان بین المللی کشورمان، 12 محفل قرآنی ویژه بانوان با تلاوت بانوان متسابق و برگزاری برنامه توسط گروه های هم خوانی و تواشیح بین المللی از برنامه های جانبی سی وسومین دوره از مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه بود. گفتنی است مهدی قره شیخلو، شهریار، پرهیزکار، عباس امام جمعه، محمود لطفی نیا، غلامرضا شاه میوه، رحیم خاکی، محمدحسین سعیدیان، ابوالفضل علامی، حسن حکیم باشی و امیر آقایی در بخش آقایان و زینب آقایی، نسرین نافذکلام، اعظم الماسی، مسلمی، ایمان صحاف، فلکی، صدیقه حسینی، راضیه جمالی و معصومه عباسی نظری در بخش بانوان این رقابت ها را قضاوت کردند.