آرشیو چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۳
شهرستان ها
۱۱

کاشان بزرگترین قطب خودروسازی کشور می شود

کاشان - خبرنگار کیهان:

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: با تکمیل فازهای آتی شرکت سایپا کاشان این شهرستان در آینده ای نزدیک به بزرگ ترین قطب خودروسازی کشور تبدیل می شود.

علی اصغر گرانمایه پور، احداث کارخانه شماره 2 سایپا کاشان را نخستین گام در راستای تحقق این امر دانست و اظهار داشت: ایجاد این کارخانه اقدامی مهم در کنترل و کاهش هزینه های مربوط به ساخت خودرو و نیز افزایش اشتغال زایی است.

وی افزود: با این اقدام تمام مقامات در کاشان تولید و مونتاژ شده و از هزینه های مربوط به حمل و نقل این لوازم و تجهیزات کاسته شده و بر میزان اشتغال زایی 3 هزار نفری کنونی 7 هزار نفر افزوده می شود.

وی از احداث بیمارستان 200 تخت خوابی جدید در کاشان به عنوان مصوبه هیئت وزیران خبر داد و تصریح کرد: با احداث این بیمارستان می توانیم شاهد پیشرفت در ارائه خدمات به بیماران و کاهش بار مراجعه بسیار زیاد به بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، همچنین به تکمیل پروژه آب زاینده رود با اعتباری بیش از 600 میلیارد ریال اشاره و اضافه کرد: با تکمیل این طرح تمام آب مصرفی مردم کاشان از طریق زاینده رود تامین می شود.

گرانمایه پور، از تکمیل شبکه فاضلاب شهری کاشان در آینده نزدیک خبر داد وگفت: بودجه تخصیص یافته به این طرح که در سازمان برنامه و بودجه معطل مانده بود با رایزنی های مسئولان آزاد شده و برای شروع کار مشکلی نیست.

وی با اشاره به توسعه بخش کارخانه فولاد کویر و افزایش تولید آن، یادآور شد: براساس توافقات صورت گرفته تولید مجتمع فولاد کویر که اکنون 600 هزار تن در سال است به بیش از 5/2 میلیون تن در سال می رسد.