آرشیو چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۳
شهرستان ها
۱۱

استاندار فارس اعلام کرد افزایش هزار درصدی اعتبارات عمرانی اماکن مذهبی شیراز در سال آینده

شیراز- خبرنگارکیهان:

در بودجه سال آینده استان فارس اعتبارات عمرانی اماکن مذهبی شهر شیراز هزار درصد افزایش یافته است.

«روح الله احمدزاده» استاندار فارس با اعلام این خبر در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: یکصدمیلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های عمرانی و اماکن زیارتی شیراز دربودجه سال آینده اختصاص یافته که از این مبلغ 90میلیاردریال بودجه تملک و 10میلیارد ریال بودجه هزینه است و این رقم در مقایسه با سال قبل هزار درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با اختصاص این بودجه برای عملی کردن منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) گام های موثری برداریم. وی افزود: برای حمایت و توسعه زیرساخت های حرم های مطهر در شهرهای مشهد، قم و شیراز در قانون برنامه پنجم توسعه اعتبارات جداگانه تخصیص داده شده است.

وی گفت: این تخصیص اعتبار با هدف تعمیق ارزش ها و باورهای مذهبی و استفاده بهینه از ظرفیت های اماکن زیارتی در این 3شهر مقدس صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین استفاده از واژه مقدس برای عناوین شهرهای مشهد، قم و شیراز یکی از مواردی است که از این پس تصریح قانونی پیدا کرده است و همه مدیران مکلف هستند در مکاتبه های خود هنگام به کارگیری واژه شیراز از عنوان شهر مقدس استفاده نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال آینده بودجه عمرانی استان فارس 20درصد، سهم استان از اعتبارات دو درصد نفت و گاز 61درصد و 11درصد در بخش اعتبارات هزینه ای افزایش داشته است.

استاندار فارس افزود: باتوجه به اینکه رویکرد دولت در اختصاص اعتبارات فرهنگی به استان مبتنی بر حمایت و تقویت جایگاه فرهنگ در جامعه است از این رو می بایست ظرفیت های فرهنگی استان در قالب طرح ها و پروژه های فرهنگی فعال سازی شود.