آرشیو چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۳
حوادث
۱۵

انتقالی به تهران فقط با تایید وزیر میسر است

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگری درباره ممنوعیت انتقال فرهنگیان به تهران در سال 90 گفت: دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی در حال تدوین و آسیب شناسی است گفت: اگرچه انتقال معلمان از شهرهای دیگر به تهران ممنوع است اما در صلاحدید وزیر این امکان وجود دارد و غیرقانونی هم نیست.

وی در پاسخ به سوال مهر درباره «نحوه ساماندهی معلمان دوره ابتدایی در شهر تهران با توجه به کمبود نیروی انسانی در این شهر و نبود امکان استخدام و انتقال از شهرهای دیگر به تهران» گفت: من این موضوع را قبول ندارم و امسال کمبود معلم در تهران خودنمایی نمی کرد.

وی درباره این که «اگر کمبود معلم در دوره ابتدایی وجود نداشت پس چرا امسال تمامی معلمانی که با مدرک آموزش ابتدایی در دوره راهنمایی و دبیرستان مشغول بودند علی رغم میلشان در دوره ابتدایی به کار گرفته شدند و یا بیش از هزار معلم از شهرستان های تهران به تهران منتقل شدند؟» گفت: بازگشت معلمان با مدرک آموزش ابتدایی به این دوره درست است و به نظر ما کار خوبی است.

حاجی بابایی در پاسخ به این که «چرا علی رغم ممنوعیت انتقال از شهرهای دیگر به تهران بیش از هزار معلم از شهرهای دیگر در سال گذشته به پایتخت منتقل شده اند» گفت: اگرچه ممنوع است ولی اگر وزیر که بالاترین مسئول دستگاه است بخواهد می شود، پس ممنوع نیست.

وی ادامه داد: اگر در شهر تهران به این جمع بندی رسیدیم که کمبود معلم نداریم به شکل موقت افراد را منتقل می کنیم.