آرشیو چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۹
اخبار کشور
۳

احمدی نژاد: موج بزرگ بیداری اسلامی سقوط مستکبرین را حتمی کرده است

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به موج بیداری کنونی کشورهای اسلامی تاکید کرد که سقوط و اضمحلال مستکبرین حتمی و نزدیک است.

دکتر محمود احمدی نژاد، دیروز در جمع مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور طی سخنانی با بیان این که امروز ظلم در عالم به جایی رسیده است که دیگر ظرفیتی برای آن وجود ندارد و نظام طبیعت ظلم را پس می زند، گفت: عامل اصلی همه جنایت ها و تعدی ها به بشریت شیطان بزرگ و سران آمریکا و صهیونیست جهانی است و فریب عوامل اجرایی آنها را که دستورات روسای پرده نشین خودرا اجرا می کنند نخواهیم خورد. با موج بزرگ بیداری اسلامی که در حال فراگیری در عالم است سقوط و اضمحلال مستکبرین حتمی و نزدیک است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود حفظ و ترویج فرهنگ ایثارگری را جوهره و خمیرمایه فعالیت ها و خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران توصیف کرد و گفت: خدمت به جامعه ایثارگری ارزشمندترین کار در انقلاب اسلامی است.

تاکید احمدی نژاد و مدودف بر راه اندازی نیروگاه بوشهر در موعد مقرر

روسای جمهور ایران و روسیه با اشاره به اهمیت و ضرورت گسترش روابط دوجانبه و منطقه ای دو کشور بر راه اندازی نیروگاه بوشهر در زمان پیش بینی شده تاکید کردند.

محمود احمدی نژاد در تماس تلفنی دیمیتری مدودف همتای روسیه ای خود با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از افزایش همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف استقبال می کند، اظهار کرد: زمینه های فراوانی برای همکاری های ایران و روسیه وجود دارد و در این زمینه راه اندازی نیروگاه بوشهر در موعد مقرر به نفع منافع دو کشور است.

به گزارش خبرگزاری ها، دیمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه نیز در تماس تلفنی خود با تاکید بر گسترش و تحکیم مناسبات و همکاری های تهران- مسکو در همه زمینه ها از اهتمام و جدیت کشورش برای راه اندازی نیروگاه بوشهر در موعد پیش بینی شده خبر داد.

نیروگاه بوشهر بنا بود در زمستان امسال راه اندازی شود اما به دلیل یک مشکل فنی پیمانکار روسی تشخیص داد که باید میله های سوخت جای گذاری شده در قلب راکتور باید خارج و شست و شو شود. این کار احتمالا دو ماه طول خواهد کشید.