آرشیو چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۹
اخبار کشور
۳

آیت الله ممدوحی: جشن های نوروز باید برای گسترش فرهنگ اسلامی برگزار شود نه مکتب ایرانی

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جشن های نوروز باید گسترش دهنده فرهنگ اسلامی باشد، گفت: مکتب ایرانی تداعی کننده دوره رژیم پهلوی است.

آیت الله حسن ممدوحی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با فارس با بیان اینکه اساس انقلاب اسلامی از همان ابتدا بر اسلام بنا نهاده شده است، اظهار داشت: افرادی که دم از مکتب ایرانی می زنند یا توجه کافی ندارند یا دارای مسئله هستند چرا که مکتب ایران بدون اسلام تداعی کننده دوره شاه است.

وی با تاکید بر اینکه این مکتب اگر مزیت هایی هم داشته باشد مختص کسانی است که این سخنان را مطرح می کنند، یادآور شد: مکتب ایرانی بدون اسلام معنایی نداشته و یادآور دیکتاتوری های گذشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر همین اساس به برگزاری جشن های نوروز اشاره کرد و گفت: این جشن ها باید برای گسترش فرهنگ اسلامی باشد و در شرایط کنونی منطقه نباید وارد بحث های انحرافی شد.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) تنها خواستار جمهوری اسلامی بدون هیچ قیدی بودند، افزود: امام(ره) پس از بازگشت به ایران جمهوری خلق اسلامی، جمهوری خلق و جمهوری اسلامی مسلمان را غیر قابل قبول دانستند و در مدرسه فیضیه اعلام کردند «فقط جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم تر، نه یک کلمه بیشتر».

آیت الله ممدوحی در خاتمه به خیزش های منطقه اشاره کرد که ناشی از بیداری اسلامی و از انقلاب اسلامی ایران تاثیر پذیرفته است.