آرشیو چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۹
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

تقاضای رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی از مردم

نهایت کمک و همکاری را در انتقال مصدومان به مراکز درمانی داشته باشند

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی از تمام مردم خواست که در صورت وقوع تصادف، نهایت کمک و همکاری را در انتقال مصدومان به مراکز درمانی داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور جابر قره داغی 61 درصد فوت شدگان ناشی از مصدومیت تصادفات نوروز سال گذشته را در محل حادثه یا هنگام انتقال به بیمارستان دانست و افزود: مردم هنگام وقوع تصادف برای به حداقل رساندن خسارت های ناشی از آن باید سریع و به موقع حادثه را به واحدهای امداد جاده ها، اطلاع دهند.

وی با اشاره به تلفات 7/1 درصدی ناشی از تصادفات نوروز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از مردم خواست احتمال وقوع تصادف در ایام نوروز را جدی بگیرند و هنگام رانندگی از سرعت مجاز تجاوز نکنند.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: در نوروز گذشته 9/44 درصد از افراد در اثر برخورد دو وسیله نقلیه جان خود را از دست دادند؛ از این رو رعایت دقیق تر قوانین رانندگی و اجتناب از سبقت غیرمجاز برای پیشگیری از وقوع تصادف ضروری است.قره داغی با تاکید بر اینکه 7/49 درصد افراد فوت شده نوروز گذشته بر اثر ضربه به سر جان خود را از دست دادند، یادآور شد: رانندگان هنگام رانندگی باید حتما از کمربند ایمنی استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه 6/21 درصد کشته های رانندگی در نوروز 89 را راکبین موتورسیکلت ها تشکیل می دادند، استفاده از کلاه ایمنی در کاستن آمار تلفات جانی تصادفات موتورسیکلت سواران نقش بسزایی دارد.

قره داغی اظهار امیدوار کرد: با رعایت قوانین رانندگی از سوی هموطنان، استفاده نکردن از تلفن همراه هنگام رانندگی، پرهیز از سبقت های غیرمجاز و رعایت سرعت مطمئنه و مجاز، شاهد کاهش چشمگیر تلفات در نوروز سال آتی باشیم.