آرشیو چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۹
حوادث
۱۵

از سال 90 صورت می گیرد توزیع رایگان کیلکای سوخاری در مدارس

سرپرست سازمان شیلات ایران از آغاز طرح توزیع رایگان کیلکای سوخاری در مدارس کشور از سال آینده خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سیدامین الله تقوی در جمع خبرنگاران با بیان این که این طرح در قالب امضاء تفاهمنامه با وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود افزود: در مرحله نخست به صورت آزمایشی، کیلکای سوخاری در تعدادی از مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی توزیع می شود.

وی گفت: در ادامه پس از ذائقه سنجی و موفقیت آمیز بودن آن، این محصول به جای تنقلات ناسالم در مدارس سراسر کشور توزیع خواهد شد.

تقوی افزود: هم اکنون یک واحد صنعتی در تهران کیلکای سوخاری تولید می کند و سه واحد دیگر نیز در حال اخذ پروانه بهره برداری است.

سرپرست سازمان شیلات ایران همچنین از امضای تفاهمنامه ای با ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و گفت: به علت تهدیدات دزدان دریایی در اقیانوس هند علیه قایق ها و شناورهای ماهیگیری کشورمان، مقرر شده است با شناورها و قایق هایی که به صورت گروهی کار می کنند تعدادی نیروی مسلح نیز همراه شود.

تقوی درباره تسهیلات فنی و اعتباری سال آینده یکی از تسهیلات را وام های کم بهره اعلام کرد و افزود: زمینه فعالیت برای توسعه شیلات در بخش خصوصی، سال آینده فراهم شده است.

تقوی در ادامه گفت: برگزاری 28 نمایشگاه تخصصی آبزیان در سال 89 از اقدامات موثر شیلات بود.

وی افزود: در سال آینده برای استان های غیرساحلی حداقل یک نمایشگاه، برای استان های ساحلی حداقل سه نمایشگاه و برای تهران 8 نمایشگاه تخصصی آبزیان پیش بینی شده است.

سرپرست سازمان شیلات درباره بیمه صیادان نیز گفت: امسال 120 میلیارد ریال برای حق بیمه صیادان در نظر گرفته شده که با این حساب بخشی از مشکلات این قشر کم می شود.

تقوی اضافه کرد: در آینده نزدیک 50 درصد کارکنان سازمان شیلات مشمول دورکاری خواهند شد.