آرشیو دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۳۱۱۳
صفحه اول
۱

اعلام میزان تحصیلات نمایندگان مجلس

در پی اعلام شرط داشتن مدرک کارشناسی ارشد برای کاندیداتوری نمایندگی مجلس، روز گذشته خبرگزاری مهر جدول میزان تحصیلات نمایندگان مجلس را منتشر کرد.

براساس این گزارش از میان 290 نماینده مجلس شورای اسلامی، 7 نفر از آنها تحصیلات زیر لیسانس، 82 نفر از آنها تحصیلات لیسانس (کارشناسی) و 91 نفر از آنها تحصیلات فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) دارند.

جدول تحصیلات نمایندگان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری همچنین نشان می دهد 27 نفر از نمایندگان دارای مدرک دکتری حرفه ای پزشکی و تخصصی پزشکی هستند. بخشی از نمایندگان مجلس نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند که این تعداد 28 نفر از میان 290 نفر را تشکیل می دهند.جدول تحصیلات نمایندگان در مقاطع کارشناسی و رشته مدیریت و گرایش های آن بیشترین طرفدار را در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارد که از میان نمایندگان 53 نماینده در مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکتری دارای مدرک تحصیلی در رشته مدیریت اند و 25 نفر نیز رشته مدیریت دولتی را به عنوان پرطرفدار ترین رشته در مقاطع مختلف برای تحصیل خود انتخاب کرده اند. گرایش های تحصیلی نمایندگان در گروه های علوم انسانی، علوم فنی مهندسی و پزشکی هم متفاوت است.

نمایندگان مجلس چندی پیش تصویب کردند از این پس دارندگان مدرک لیسانس امکان کاندیداتوری نمایندگی مجلس را نخواهند داشت.