آرشیو یکشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۴۸۴۷
فرهنگ و هنر
۲۷

بهرام حصیری در گفت وگو با ایران : موسیقی ایرانی همه جای دنیا حرف برای گفتن دارد

بهرام حصیری با ارکستر مجلسی چکاوک به سرپرستی رضا شایسته 6 و 7 مرداد در تالار وحدت بعد از 12 سال کنسرت می دهد.

این خواننده موسیقی سنتی کشورمان به گفت: با ارکستر مجلسی چکاوک به سرپرستی رضا شایسته، خوانندگی بخش دوم کنسرت را به عهده دارم و به اجرای آثار استاد اسدالله ملک می پردازیم که در این اجرا قطعات «چلچله ها»، «خلوت راز»، «همنوازدل» و «جان عاشق» را در دستگاه شور و مایه اصفهان خواهم خواند. وی در پاسخ به این سوال که چرا کم کارتر شده است خاطرنشان کرد: در این سال ها به دلیل سفرهای مستمری که به خارج از ایران داشتم در تهران شاید کم کارتر به نظر برسم اما در این سال ها در ویژه برنامه هایی که از ارگان ها و سازمان ها دعوت می شدم به اجرای برنامه می پرداختم و در شهرستان ها نیز به روی صحنه رفته ام اما حدود 12 سال پیش در تالار وحدت کنسرت داشتم و اکنون با گروه چکاوک در همین سالن به اجرای برنامه می پردازیم. حصیری درخصوص همکاری با گروه چکاوک گفت: رضا شایسته از دوستان جوان من است. پیشنهاد برگزاری این کنسرت سال گذشته داده شد اما از آنجایی که من ایران نبودم آن را به امسال موکول کردیم.

وی درباره استقبال خارجی ها از اجراهای ایرانی گفت: در کشورهای مختلفی اجرا داشتم، خوشبختانه موسیقی ایرانی در همه جای دنیا حرفی برای گفتن دارد و کنسرت های ایرانی در این کشورها مورد استقبال بسیاری قرار می گیرد.

این خواننده موسیقی ایرانی استاد ملک را شاخصی در حوزه موسیقی برشمرد و گفت: مرحوم استاد اسدالله ملک شاخصی در حوزه موسیقی و هنرمندی دل سوخته بود و بسیار قدرتمند و با احساس ساز می زد. حصیری در پاسخ به این سوال که تمرینات با گروه چکاوک چگونه بوده است خاطرنشان کرد: خوشبختانه اعضای گروه چکاوک جوان و توانمند هستند و تا به امروز همکاری خوبی با هم داشته ایم، امیدواریم بتوانیم اجرایی در خور و در شان مخاطب به روی صحنه ببریم. این خواننده گفت: آلبوم قناری من براساس اشعاری از مشفق کاشانی چندی پیش به بازار آمد که در این آلبوم تلاش کردیم به مخاطب جوان نزدیک شویم. آلبوم بعدی من تا حدود دو ماه دیگر با عنوان «دل تنها» منتشرمی شود که در این آلبوم با آهنگسازی بهنام خدارحمی سبک و سیاق جدیدی را پیش گرفته ایم که جوانان جذب آن شوند.