آرشیو چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۲۹۵
جامعه
۱۳

نگاه

بحران کمبود توالت در پایتخت

مهر| کلانشهر تهران با 10 میلیون جمعیت به حدود 12 هزار چشمه توالت نیاز دارد که با در نظر گرفتن میانگین هشت چشمه برای هر ساختمان سرویس باید هزار و 500 سرویس بهداشتی عمومی مجهز و کامل احداث شود اما پایتخت در حال حاضر تنها حدود 200 سرویس بهداشتی دارد. تهران یکی از کلانشهرهایی است که با وجود رشد و توسعه شهری از نظر دسترسی به امکانات و تجهیزات عمومی شهری هنوز در مراحل اولیه است. در حالی که دسترسی آسان و سریع شهروندان به امکانات و خدمات شهری یکی از مهم ترین وظایف مدیریت شهری در هر شهری و با هر تعداد جمعیتی است، امروزه فراهم نبودن زیرساخت های لازم نظیر کمبود سرویس های بهداشتی در سطح شهر، دسترسی شهروندان به امکانات شهری را با مشکل مواجه کرده است.

توقیف خودروهای بدون بیمه نامه در جاده ها

مهر| رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: طرح زمستانی پلیس از 20 آذرماه تا 25 اسفندماه در جاده های کشور اجرا می شود.سردار اسکندر مومنی از توقیف خودروهای فاقد بیمه نامه در جاده های کشور خبر داد و افزود: پلیس بر اساس قانون باید از تردد خودروهای فاقد بیمه نامه جلوگیری کند. به همین دلیل از شرکت های بیمه می خواهیم در نزدیک پاسگاه ها و ایستگاه های پلیس مستقر شوند تا در صورتی که خودرویی فاقد بیمه نامه بود آن را در محل بیمه کنند.

لامپ های فلورسنت برای چشم مضر هستند

ایسنا| متخصصان چشم پزشکی در یک مطالعه جدید هشدار دادند که اگر شما هم ترجیح می دهید به خاطر مقابله با تغییرات جوی از لامپ های فلورسنت استفاده کنید، باید بدانید که این لامپ ها احتمال بروز بیماری های چشمی را افزایش می دهند. هلن والز، متخصص ارشد این مطالعه در دانشگاه ملی استرالیا خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم در سراسر جهان در منزل و محل کار شبانه روز در معرض منابع نور مصنوعی هستند. والز تاکید کرد: نور حاصل از لامپ های فلورسنت می تواند تماس چشم با امواج فرابنفش را 12 درصد افزایش دهد و خطر بروز بیماری های چشمی مرتبط با این امواج را تشدید کند. به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، والز تاکید کرد: استفاده از لامپ های فلورسنت اگرچه منجر به کاهش تولید گازهای گلخانه یی می شود اما از سوی دیگر تعداد مبتلایان به بیماری های چشمی را به تدریج افزایش خواهد داد.