آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۴۴۴
جامعه
۱۳

کوتاه از جامعه

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به پلاک دار کردن درختان خیابان ولیعصر به فارس گفت: «درختان خیابان ولیعصر بیش از 11 هزار اصله بودند که تمام آنها پلاک دار شدند، این درختان به عنوان سرمایه های ملی شهر تهران محسوب می شوند.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت اجتماعی شهر تهران به فارس گفت: «طرح ضربتی جمع آوری متکدیان در شهر تهران از هفته آینده آغاز می شود. با شروع گرما میزان متکدیان در تهران افزایش می یابد. با شدت بیشتری متکدیان را از سطح شهر جمع می کنیم. بیشتر متکدیان به شکل دستفروش در سطح شهر ظاهر می شوند. مشکل بعدی ساماندهی این افراد است. باید سازمان های مختلف وارد کار شوند تا بتوانیم این افراد را ساماندهی کنیم و نگذاریم دوباره به سطح شهر برگردند.»

مدیران مسوول هفته نامه «شهروند» و سایت خبری «خبرآنلاین» در دادگاه مطبوعات محاکمه شدند. به گزارش مهر، صبح دیروز محاکمه مدیران مسوول هفته نامه شهروند و سایت خبری خبرآنلاین در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران با حضور هیات منصفه مطبوعات برگزار شد. نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از جمله اتهامات مدیران این دو رسانه بود.

به گزارش ایسنا، سازمان غذا و دارو طی انتشار اعلامیه یی عنوان کرد کلیه شهروندان تهرانی از ابتدای تیرماه سال جاری می توانند با شماره گیری کدخدماتی 1490 تحت عنوان «مراکز پاسخگویی سلامت» سوالات دارویی خود را با کارشناسان مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم مطرح کنند.

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد 4424 مورد مجوز سقط درمانی در سال 90 صادر شده است. به گزارش فارس، این مجوزها با تایید سه پزشک متخصص، قبل از چهارماهگی جنین و فقط در مراکز استان ها صادر می شود. به نقل از سازمان پزشکی قانونی، تنها مورد از وظایف پزشکی قانونی که بررسی آن نیازی به دستور مقام قضایی ندارد، رسیدگی به موارد درخواست سقط جنین است.

فارس گزارش داد که بنیاد ملی مد و لباس ایرانی و اسلامی با حضور وزیر ارشاد و برخی از اعضای کارگروه ساماندهی مد و لباس در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت.