آرشیو شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۱۲
اخبار کشور
۱۴

مشاور عالی ستاد کل نیروهای مسلح خبرداد: خودکفایی کامل ایران اسلامی در ساخت ادوات نظامی

مشاور عالی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: امروزه به لحاظ ساخت ادوات جنگی و نظامی و جنگ افزار دفاعی به خودکفایی کامل رسیده ایم و توان مقابله با هرنوع تهدید و تعرض دشمن را در هر موقعیتی داریم.

به گزارش ایرنا، سرتیپ مرتضی قربانی روز جمعه در مراسم باشکوه رژه نیروهای مسلح در یاسوج افزود: این در حالی است که در زمان هشت سال دفاع مقدس با دست خالی و با کمترین امکانات و تجهیزات نظامی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردیم.

این فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس افزود: ایرانی که در هشت سال دفاع مقدس حتی از یک خمپاره 60 محروم بود، امروزه با ساخت موشک های دوربرد زمینی و هوایی تا مسافت دوهزار و 500کیلومتری از هدف و عمق 50 کیلومتری از سطح دریا، مقتدرانه و در اوج عزت و شرف و شکوه آماده مقابله با هر نوع تهدید دشمن است.

وی با بیان اینکه امروزه کشور جمهوری اسلامی در اوج عزت، اقتدار و صلابت در مقابل همه تهدیدات و دشمنی دشمنان قسم خورده خود ایستاده است، افزود: به کوری چشم دشمنان، ایران اسلامی هم اکنون به لحاظ ساخت امکانات و پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و دفاعی به طور 100درصد خودکفا شده است.

وی بیان کرد: با وجود این خودکفایی کامل و توانمندی فراوان در زمینه ساخت تجهیزات نظامی اما بدون مجهز شدن به سلاح ایمان و توکل به خداوند و ائمه اطهار(ع) امکان شکست نیز وجود دارد.

این فرمانده ارشد دفاع مقدس اظهار داشت: مردان و زنان با ایمان و ملت شجاع ایران اسلامی با توکل بر خداوند متعال و با سلاح ایمان و گوش به فرمان رهبر و مقتدای خود حضرت امام خمینی (ره) تمام معادلات و ترفند های شوم دشمن را در همان لحظات و روزهای نخست جنگ نقش بر آب کردند.

مشاورعالی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با اشاره به موج بیداری اسلامی و استکبار ستیزی در سطح منطقه و جهان افزود: امروزه نقش محوری جمهوری اسلامی بر تفکر ناب اسلام خواهی ملت های مظلوم و آزادی خواه جهان سایه افکنده است.

سرتیپ قربانی با محکومیت ساخت فیلم توهین آمیز علیه ساحت مقدس نبی مکرم اسلام افزود: ساخت این فیلم توهین آمیز نشانه اوج ذلت و نابودی کاخ سفید و رژیم غاصب صهیونیسم و موجب بیداری و وحدت بیشتر مسلمانان جهان در هر نقطه از جهان شد.