آرشیو پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱، شماره ۵۲۴۳
ورزشی
۸

دارنده 32 مدال جهانی و پارالمپیک در بستر بیماری: دلتنگ ورزش هستم

سوسن صادقی

«انتظار داشتم مسئولان ورزش و فدراسیون جانبازان و معلولان، حضوری از قهرمان چندین دوره پارالیمپیک عیادت کرده و جویای حال او شوند.»

مختار نورافشان، دارنده 32 مدال جهانی و پارالمپیک در پرتاب دیسک و نیزه که به علت زخم بستر و ادامه درمان شیمیایی خود در بیمارستان نمازی شیراز بستری بود، درباره وضعیت جسمانی اش به گفت: خدا را شکر اکنون بهتر هستم. طول درمانم 5/1 ماه دیگر پایان می یابد و اکنون در مرکز آسایشگاه جانبازان شیراز تحت مراقبت ویژه هستم.

نورافشان دارنده نشان درجه یک شجاعت در پاسخ به این سوال که آیا از وی حمایت های مادی و معنوی از طریق فدراسیون جانبازان و مسئولین استان صورت گرفته یا خیر، افزود: حمایت ها بیشتر معنوی بوده است چرا که من مشمول بیمه تکمیلی هستم و هزینه های درمانم از آن طریق پرداخت می شود که حتی نیازی به پرداخت آن از سوی صندوق حمایت از قهرمانان نیز احساس نشد.دارنده 7 نشان طلا، 4 نقره و 2 برنز در بازی های پارالمپیک 1988 سئول، 1996 آتلانتا، 2000 سیدنی و 2004 آتن از بازگشتش به عرصه ورزش خبر داد و اظهار داشت: «تلاش می کنم دوباره وارد دنیای ورزش شوم چرا که خیلی احساس دلتنگی می کنم. اکنون تحت درمان هستم و پزشکان اعلام کرده اند که می توانم در رشته ای سبک تر که از نظر جسمانی برایم مشکلی پیش نیاید به ورزش ادامه دهم. البته مربیانم معتقدند می توانم همچنان در رشته پرتاب نیزه فعالیت کنم.

مختار نورافشان در پایان از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون جانبازان درخواست کرد که به ورزش جانبازان و معلولان بیشتر توجه کنند. وی ادامه داد: جانبازان به خاطر وضعیت جسمانی خاصی که دارند نیازمند توجه مضاعف مادی و معنوی هستند.