آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
سینما
۲۶

زندگی عجیب آقای عمو در جشنواره

فیلم مستند «زندگی عجیب آقای عمو» به کارگردانی و تهیه کنندگی جمشید خاوری برای نخستین بار در هفتمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت به نمایش در می آید.

این فیلم که در یکی از روستاهای جنوبی استان فارس تولید شده، روایتگر زندگی عجیب و غریب پیرمردی به نام «عمو حاجی» است.

فردی که چهره ای شبیه انسان های غارنشین دارد و لایه ضخیمی از چرک بر اندام او نقش بسته؛ 50 سال است به حمام نرفته و اعتقاد دارد اگر تمیز شود، مریض می شود! او تمام لباس هایی را که مردم منطقه برایش می آورند پس از بریدن آستین های پیراهن و پاچه های شلوار با دندان، برتن می کند. «عمو حاجی» که به عنوان جاذبه گردشگری روستای گوری شهرت یافته از خوردن آب تمیز خودداری می کند و لیوانش یک حلب 5 /4 کیلویی زنگ زده است. غذایش نیز اغلب، حیوانات مرده و گندیده است.

او یک پیپ مخصوص هم دارد که از یک زانویی سه اینچی لوله آب تشکیل شده و از مواد خاصی به جای توتون استفاده می کند. با این حال وی به گفته اهالی تا کنون مریض نشده و علی رغم زندگی در یک محیط غیربهداشتی و کثیف، حدود یک قرن از عمرش می گذرد!شایان ذکر است «زندگی عجیب آقای عمو» هفتمین فیلم کوتاه جمشید خاوری است. وی علاوه بر این در بیش از 20 فیلم کوتاه و مستند به عنوان تصویربردار، تدوینگر، مشاور کارگردان و مدیر تولید فعالیت داشته است.