آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
آتیه
۲۰
قانون

نحوه تعیین حقوق بازنشستگان لشکری

با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق بازنشستگی یا وظیفه کارمندان نیروهای مسلح براساس امتیاز ردیف جایگاه شغلی مربوط در ضریب ریالی مذکور در این ماده و براساس 30 سال سنوات خدمت مطابق جدول و احکام زیر خواهد بود:

تبصره1- مشمولان بندهای «الف و ب» این ماده که در طول دوران خدمت حداقل به مدت (2) سال دارای سمت های مدیریتی بوده اند، درصدهای زیر حسب مورد و براساس جدول بند «الف» به امتیاز حقوق آنان اضافه خواهد شد:

مشاغل سرپرستی و همتراز 5درصد، معاونان مدیر کل و همتراز آنان 10درصد، مدیران کل و همتراز آنان 15درصد، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی 20درصد، مقامات موضوع تبصره های «2» و «3» ماده (1) ن.ه.ب 25درصد.

تبصره2- بازنشستگان و وظیفه بگیران که سابقه پرداخت کسور بازنشستگی آن ها بیش از 30 سال است به ازای هر سال (تا 10 سال) 5/2 به ارقام فوق الذکر اضافه می گردد و افرادی که سابقه پرداخت کسور بازنشستگی آن ها کمتر از 30 سال است. (تا 15 سال) به ازای هر سال 5/2 درصد از ارقام فوق الذکر کسر می گردد. مشروط بر این که میزان حقوق بازنشستگی یا وظیفه آنان از حداقل حقوق بازنشستگی کمتر نگردد.

تبصره3- کارمندانی که به استناد مواد (80) و (83) قانون استخدام کشوری و مواد (157)، (158) و (159) قانون اجا و موارد مشابه قانون سپاه و ناجا حقوق وظیفه یا مستمری دریافت می دارند، در صورتی که سابقه پرداخت کسور بازنشستگی آن ها کمتر از 30 سال باشد مدت سابقه منظور شده آنان مطابق قوانین و مقررات مورد عمل که تعیین شد لازم الاجرا است.

تبصره4- کمک هزینه عائله مندی و اولاد بازنشستگان و وظیفه بگیران معادل شاغلین افزایش می یابد و با این افزایش حکم ماده (8) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مورخ 27/11/1380 و اصلاحات بعدی آن لغو می گردد.

تبصره 5- هر کدام از بازنشستگان و وظیفه بگیران چنانچه براساس مقررات مورد عمل قبلی بیش از ارقام فوق الذکر دریافت می نماید همان ارقام ملاک پرداخت است.

تبصره 6- درجات سابقه نظامیان منفک از خدمت که در جدول بند «ب» این ماده نمی باشد به شرح زیر تطبیق می یابد:

الف) ستوانیار سوم و ستوانیار دوم، افسریار، معادل ستوان سوم

ب) ستوانیار یکم و ستوانیار سوم، همافر دوم، معادل ستوان دوم

ج) همافر یکم، معادل ستوان یکم

د) سر همافر سوم، معادل سروان

ه) سرهمافر دوم، معادل سرگرد

و) سرهمافر یکم، معادل سرهنگ دوم