آرشیو دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۲
فن آوری
۱۹

فرار از اسپم با پست الکترونیکی یک بار مصرف

علی ماندگاری

برای استفاده از امکانات برخی سایت ها باید حتما در آن ها عضو شوید. عضو شدن در این سایت ها شاید در یک زمان کوتاه مدت برایتان مزیتی به همراه داشته باشد اما به مرور زمان جعبه inboxتان پر می شود از خبر ها و اطلاعیه های بی ارزش. چرا که با عضویت در هر سایت بلافاصله سایتی که در آن عضو شده اید مرتب برایتان اخبار و اطلاعات به روز شده را ارسال می کند که این روش باعث می شود ایمیل شما از خبرهای مختلف از سایت های گوناگون پر شود.

برای فرار از این معضل اسپمی بهتر است از ایمیل های یکبار مصرف استفاده کنید. سایت www. Mailinator.com یکی از سایت هایی است که به کمک آن می توانید پست الکترونیکی یکبار مصرف دریافت کنید. Mailinator یک سرویس پست الکترونیک متفاوت است.

برای استفاده از این سرویس نیازی به عضویت شما در آن نیست. تنها کافی است نام دلخواه یا user مد نظر خود را در سایت وارد و شروع به کار کنید. تفاوت عمده این سرویس با حساب های ایمیلی همچون گوگل میل، یاهو و... در این است که می توانید هر حساب کاربری را که دوست دارید برای خود انتخاب کنید، تمامی آدرس ها باز و عمومی است و هیچ کس به شما اخطار نمی دهد که مثلا فلان نام کاربری توسط کاربر دیگر انتخاب شده است. یادتان باشد که شما با کمک این سرویس تنها می توانید میل دریافت کنید و اجازه ارسال هیچ میلی به دیگران را نخواهید داشت.

همچنین ایمیل های دریافتی در صندوق موقت شما پس از چند ساعت به صورت اتوماتیک حذف می شود و دیگر شما دردسری به نام پاک کردن ایمیل های ناخواسته را نخواهید داشت. پس اگر خواستید از خدمات یک سایت استفاده کنید بهتر است به جای ارائه پست الکترونیکی رسمی خود، از سرویس Mailinator استفاده کنید.