آرشیو دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۲
شوک امروز
۱۶

یکی از 3 زن روس معترض علیه پوتین ناپدید شد

گروه شوک: یکی از سه دختر روس خواننده ای که علیه پوتین دست به اجرای برنامه هایی زده و به زندان محکوم شده بودند به طرز مرموزی ناپدید شد.

«نادژدا تولوکونیکوا» به همراه دو زن دیگر طی تظاهرات اعتراضی به زندان محکوم شده بود اما در حال حاضر اعضای خانواده او ادعا کرده اند که روزهاست از دخترشان بی خبر هستند و شوهر 23 ساله نادژدا نیز ربوده شدن ناگهانی زنش را نوعی مجازات سرویس امنیتی روسیه عنوان کرده است. اعضای خانواده نادژدا بسیار نگران وی هستند و می گویند هیچ اطلاعی از سرنوشت او ندارند.

پدر نادژدا در این باره می گوید: ما هنوز به درستی نمی دانیم کدام سرویس و بخش اطلاعاتی روسیه درگیر این ماجراست. دخترم در پی تظاهرات علیه ولادیمیر پوتین دستگیر و زندانی شده بود. او در ماه سپتامبر اعتصاب غذا کرده بود.

«پیوترتولوکونیکوا»، شوهر نادژدا در این باره می گوید: هیچ گاه در ملاقات ها از همسرم نشنیده بودم که قصد ترک اردوگاهی را دارد که در آن زندانی شده است. او در 250 مایلی مسکو زندانی بود و به نظر می رسد این روش عجیب و غریب نوعی مجازات وی باشد و ما 13 روز است که از همسرم بی خبریم. او به همراه دو دوست خود ماریا آلکینا و کاترینا ساموتسویچ به عنوان اعضای یک گروه فمنیستی در بازداشت به سر می برد.