آرشیو دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۲
اجتماعی
۴

قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد: تنگی نفس ناگهانی 3 هزار نفر در استان خوزستان

قائم مقام وزیر بهداشت در استان خوزستان گفت: علت تنگی نفس ناگهانی حدود 3 هزار شهروند خوزستانی که عصر دیروز بعد از بارندگی رخ داد هنوز معلوم نیست، 128 نفر بستری هستند و ستاد بحران با حضور فوق تخصصان آسم و آلرژی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.

محمد حسن سرمست در این باره، افزود: عصر دیروز بعد از بارندگی به صورت ناگهانی شاهد مراجعه حدود 3 هزار نفر در سراسر استان خوزستان به مراکز بهداشتی و درمانی بودیم که همگی آن ها علائم مشابه تنگی نفس داشتند.

وی گفت: تمام این بیماران تحت درمان قرار گرفتند و حدود 128 نفر آنهاهنوز در بیمارستان های استان خوزستان بستری هستند و حتی دو نفر از آن ها هم اکنون به علت نیاز به تنفس مصنوعی در بخش ICU بستری شده اند. اما هیچ مورد فوتی از این حادثه تاکنون گزارش نشده است. احتمالا افرادی که بیماری های زمینه ای مانند آسم و آلرژی و تنگی نفس یا بیماری های خونی داشته اند بیشتر در معرض آسیب بوده اند. به گزارش فارس،رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی اهواز افزود: هنوز علت بروز این حادثه معلوم نیست و ستاد بحران هم اکنون باحضور متخصصان و فوق متخصصان آسم و آلرژی، محیط زیست و نیز ماموران اورژانس 115 و مرکز بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه مشغول بررسی علت بروز این پدیده هستند.

سرمست ادامه داد: حدس و گمان هایی در مورد وجود مواد شیمیایی کارخانه های موجود در استان خوزستان و شست و شوی آلودگی آن ها در هنگام باران و ورود آن ها به سطح زمین مطرح است اما هنوز واقعا نمی دانیم علت این پدیده چه بوده است و نمی توانیم اظهار نظر دقیق کنیم.