آرشیو دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۲
اجتماعی
۴

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد: تاسیس خانه های امید برای یک میلیون و 200 هزار بازنشسته

در پی تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر تاسیس خانه های امید برای بازنشستگان، نخستین خانه امید امروز (دوشنبه سیزدهم آبان ماه) در استان کردستان تاسیس می شود.

ایراندخت عطاریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان این مطلب گفت: ایجاد خانه های امید با هدف ایجاد شرایط رفاهی و تفریحی، استفاده و بهره برداری از توانمندی های بازنشستگان، برای گذراندن اوقات فراغت این قشر فرهیخته و افزایش مشارکت بازنشستگان در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی به عنوان رویکرد جدید صندوق بازنشستگی کشوری در دولت تدبیر و امید دنبال خواهد شد. وی افزود: با همفکری کارشناسان و نمایندگان کانون های بازنشستگی و متناسب با نیازمندی های این قشر، خانه های امید طراحی و ساخته خواهد شد. به گفته عطاریان، خانه های امید شامل بخش هایی همچون کانون خدمات مشاوره، خانه سلامت، مرکز ادبی، هنری، کافی نت، کافی شاپ، سالن ورزشی، مرکز فعالیت های قرآنی، خانه آموزش بویژه در حقوق شهروندی، واحدهای مشاوره و کاریابی و واحد فناوری اطلاعات است که این مجموعه بزرگ فرهنگی اجتماعی در خدمت بازنشستگان کشوری خواهد بود. مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به تاسیس نخستین خانه امید در استان کردستان اظهار داشت: مراسم کلنگ زنی این مرکز بزرگ فرهنگی فردا دوشنبه سیزدهم آبان ماه با حضور استاندار کردستان، فرماندار، شهردار، رئیس شورای شهر، مدیر نمایندگی صندوق بازنشستگی کشوری استان و مسئولان کانون بازنشستگان در شهر سنندج انجام خواهد گرفت. در این استان بیش از 17 هزار و 500 نفر بازنشسته مشترک صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

وی افزود: از حمایت های نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی بویژه استاندار کردستان که در جهت رفاه حال بازنشستگان خدماتی ارائه می دهند تشکر می کنم.

عطاریان ادامه داد: منابع مالی احداث خانه های امید تامین شده و ان شاءالله تا پایان سال تعداد دیگری از خانه های امید در استان های مختلف کشور برای یک میلیون و 200 هزار بازنشسته احداث خواهد شد.