آرشیو شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۹۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آزادی ریش و سربند در ارتش آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با تصویب آیین نامه ای جدید از این پس به سربازان آمریکایی دارای عقاید دینی مختلف اجازه می د هد در صورت تمایل از کلاه و سربندهای مخصوص خود استفاده کنند و ریش بگذارند.

به گزارش شبکه خبری «NBC» آمریکا، هدف این قوانین جدید به طور مشخص در سبک لباس پوشیدن سیکهای هندی، مسلمانان و یهودیان عضو ارتش آمریکا است.

از این پس و با قوانین جدید معدود سیک های هندی عضو ارتش آمریکا می توانند به جای کلاه نظامی از سربندهایی که سیک ها دور سر می پیچند استفاده کرده و ریش بگذارند.

همچنین مسلمانان نیز می توانند به همراه یونیفورم نظامی و در لباس نظامی ریش داشته باشند و یهودیان هم می توانند کلاه مخصوص یهودیان (کیپا) بر سر بگذارند.

اجرای قانون جدید منوط به درخواست سربازها از مافوقشان و موافقت مافوق ها با این درخواست شده است.

سخنگوی پنتاگون در این باره اعلام کرده است که تنها مورداستثنا تضاد پوشش متناسب با باورهای مذهبی با امنیت جانی سربازان یا ناهماهنگی لباس مورد درخواست با ادوات و سازوبرگ جنگی همراه سرباز است و مقامات مافوق در صورت تشخیص این موارد می توانند به سربازان اجازه گذاشتن سربند یا کلاه را در موارد خاص ندهند.

صدور دستورالعمل جدید پنتاگون درباره هماهنگی لباس پوشیدن سربازان با باورهای مذهبی شان حاصل تلاش های برخی معدود سربازان سیک در ارتش آمریکا است که می خواهند با استفاده از سربند مخصوص خود و نتراشیدن ریش در ارتش آمریکا خدمت کنند.

گفتنی است بیش از 3700 سرباز مسلمان، 6300 بودایی و 1500 ویکایی در ارتش آمریکا خدمت می کنند. طبق اعلام پنتاگون همچنین تعداد معدودی سیک (3 نفر) در ارتش آمریکا خدمت می کنند.