آرشیو شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۳۱۲۵
فرهنگ و هنر
۳۲

«گتسبی بزرگ» جوایز آکادمی فیلم استرالیا را جارو کرد

مراسم اهدای جوایز سالانه آکادمی هنرهای سینما و تلویزیون استرالیا به شب «گتسبی بزرگ» بدل شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سیدنی هرالد تریبیون، پنج شنبه 30 ژانویه بی شک شب باز لورمان کارگردان «گتسبی بزرگ» بود، زیرا این کارگردان استرالیایی هم جایزه بهترین فیلم و هم بهترین کارگردانی را در کنار چهار جایزه دیگر از آکادمی فیلم استرالیا دریافت کرد. لئوناردو دی کاپریو با بردن جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول، الیزابت دیبیکی با بردن جایزه زن نقش مکمل، جوئل ادگرتون با بردن جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل و نیز فیلمنامه اقتباسی فیلم، دیگر جوایز این جشنواره را دریافت کردند.

«گتسبی بزرگ» موفق شد در این رقابت فیلم «موشک» ساخته کیم موردات را که در 12 رشته نامزد دریافت جایزه شده بود، ناکام بگذارد. این فیلم موفق شد جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کند. جایزه بهترین بازیگر زن نیز هر چند اندکی مناقشه آمیز به نظر می رسید، اما به رز بایرن برای حضور هفت دقیقه ای اش در یک بخش از فیلم «چرخش» اهدا شد.

در بخش تلویزیونی، جایزه بهترین سریال کوتاه به «بر فراز دریاچه» رسید که درامی شهری است و «هالاردفرن» هم جایزه بهترین درام تلویزیونی را نصیب خود کرد و «لطفا دوستم داشته باش» جایزه بهترین کمدی تلویزیونی را برد. جکی ویور در این مراسم جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد و جک تامسون، کلودیا کاروان، دیوید میچود و بردلی کوپر از این بازیگر 64 ساله تجلیل کردند و او در سخنانش گفت: جورج کلونی بازیگری بوده که او از بازی با وی لذت برده است.