آرشیو شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۹۳۹
ورزش
۱۵

سایت اسکای: ایران شانسی برای صعود ندارد

سایت اسکای ایتالیا در گزارشی به ارزیابی گروه های جام جهانی 2014 پرداخت و جواد نکونام را ستاره ایران در جام بیستم معرفی کرد. جام جهانی 2014 برزیل کمتر از دو ماه دیگر آغاز می شود و تیم ملی ایران در گروه F این رقابت ها با تیم های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین دیدار خواهد داد.

سایت اسکای ایتالیا در گزارشی به بررسی گروه های جام جهانی 2014 پرداخته است که درباره گروه F نوشته است: آرژانتین تیم بی رقیب گروه F جام جهانی است. انجام بازی های در قاره امریکای جنوبی قدرت این تیم را نیز دوچندان کرده است و باید آرژانتین را تیم برتر این گروه دانست. حضور لیونل مسی و انگیزه زیاد او می تواند باعث شود تا این کشور به کشوری قدرتمند در جام جهانی تبدیل شود و حتی به قهرمانی در جام جهانی دست یابد. ایران با هدایت کارلوس کی روش چهارمین حضور خود را در جام جهانی تجربه می کند. ایران با هدایت کارلوس کی روش بازیکنان با تجربه زیادی در اختیار دارد که اکثر آنها سابقه بازی در لیگ های بزرگ اروپایی را در کارنامه خود دارند. در بین بازیکنان تیم ملی ایران جواد نکونام، رضا قوچان نژاد، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی بازیکنانی هستند که تجربه بین المللی زیادی در کارنامه خود دارند. ستاره تیم ملی ایران در این بین جواد نکونام است که طی 136 بازی ملی موفق شده 27 بار دروازه حریفان ایران را باز کند. بازیکن سابق اوساسونا گلزن ترین بازیکن فعلی تیم ملی ایران محسوب می شود.

تیم ملی ایران همیشه در سطح بالای آسیا تیم بزرگ و شناخته شده بوده است. کسب سه قهرمانی پی در پی در جام ملت های آسیا نشان می دهد که فوتبال ایران از تیم های قدرتمند قاره کهن محسوب می شود. علاوه بر این ایران همیشه در بازی های آسیایی عملکرد خوبی داشته و نتایج مطلوبی را کسب کرده است. هر چند ایران تیمی قدرتمند در قاره آسیا محسوب می شود اما آنها هنوز موفق به صعود از گروه خود به مرحله بعد جام جهانی نشدند.

به نظر می رسد ایران ضعیف ترین تیم گروه F جام جهانی 2014 برزیل باشد. شاید منطقی ترین پیش بینی برای ایرانی ها کسب یک برد از بازی های خودشان در جام جهانی باشد. قرار گرفتن در کنار تیم های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین باعث شده شانس صعود ایران به مرحله بعدی جام جهانی تا حد زیادی کاهش پیدا کند.