آرشیو یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۹۶۹
میراث فرهنگی
۱۲

فراکسیون «احیای کویر» به دنبال یارگیری در مجلس

ایسنا| نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه از تشکیل فراکسیون احیای کویر با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد.

علیرضا خسروی با اعلام این خبر گفت: فراکسیون احیای کویر برای هم اندیشی تعدادی از نمایندگان چند استان خشک و کویری کشور برای مقابله با بحران کمبود آب و خشکسالی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: نمایندگانی از استان های سمنان، یزد، قم، کاشان، اصفهان، تهران و ورامین، خراسان جنوبی در این فراکسیون عضو هستند و به دنبال راهکاری برای مقابله با کمبود آب، خشکسالی و مسائل و مشکلات مربوط به مناطق کویری هستند. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطالبه اصلی ما در فراکسیون احیای کویر پیگیری انتقال آب دریای خزر است، تا ان شاءالله با اجرای این طرح بزرگ، تعداد زیادی از استان های کشور که با از کمبود آب و خشکسالی شدید رنج می برند، بهره مند شوند.

خسروی ادامه داد: 80 هزار کیلومتر مکعب حجم دریای خزر است، 80 کیلومتر مکعب آب شیرین سرشاخه های دریای خزر نیز در حال شور شدن است و مناطق شمالی کشور نیز با کمبود آب مواجه هستند.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که در مجلس شورای اسلامی یارگیری کنیم و می خواهیم آب دریای خزر را به طور مشترک استفاده کنیم، ما می خواهیم مجلس را متقاعد کنیم که ان شاءالله همه کشور از منفعت انتقال آب دریای خزر بهره مند شوند.نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه تشریح کرد: بحث گردشگری کویر، حمل و نقل، شناساندن زیبایی های کویر، رمز و راز کویر، معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های خوب گردشگری در کویر و... از جمله مواردی است که در فراکسیون احیای کویر دنبال می شود.

خسروی با اشاره به اینکه یک جلسه از فراکسیون احیای کویر برگزار شده است، گفت: یکشنبه نیز دومین جلسه برگزار می شود.