آرشیو دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۹۹۲
فرهنگ و هنر
۵

رنگ سوگ بر بوم عبدالمجید حسینی راد

عبدالمجید حسینی راد، هنرمند پیشکسوت نقاشی و مدیر پیشین موزه هنرهای معاصر تهران در پنجاه و پنج سالگی درگذشت.

عبدالمجید حسینی راد، هنرمند پیشکسوت نقاشی صبح دیروز پس از گذراندن یک دوره بیماری، چشم از جهان فرو بست و پیکر وی امروز از مقابل دانشگاه تهران تشییع می شود. پیکر این هنرمند متعهد بعد از تشییع به زادگاهش بهبهان منتقل می شود تا در آنجا به خاک سپرده شود.

عبدالمجید حسینی راد متولد 1338 از جمله استادان و پیشکسوتان هنرهای تجسمی بود که در پیشینه او بجز مدیریت موزه هنرهای معاصر تهران عناوین زیاد دیگری به چشم می خورد. فعالیت در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، عضویت در گروه علمی همایش مجسمه سازی، شورای سیاستگذاری و هیات انتخاب دومین نمایشگاه طراحی تهران، شورای سیاستگذاری و انتخاب نمایشگاه نگاه معنوی، شورای سیاستگذاری و انتخاب و داوری آثار سومین دوسالانه بین المللی نقاشی جهان اسلام، شورای علمی همایش بین المللی شاهنامه نگاری و فعالیت در حوزه هنری برخی از فعالیت های این هنرمند فقید است.

با اعلام خبر درگذشت این هنرمند، علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر ارشاد، مجید ملانوروزی مدیر تجسمی ارشاد، فرهنگستان هنر، حوزه هنری و بسیاری از هنرمندان پیام های تسلیتی را منتشر کرده اند. حبیب الله صادقی، دیگر مدیر پیشین موزه هنرهای معاصر نیز گفت: به لحاظ علمی و هم به لحاظ هنری، فقدان ایشان ضربه بزرگی به جامعه هنری کشور وارد کرد.