آرشیو دو‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۹۹۲
ایران
۱۵

خداحافظی 40 شکارچی با شکار

40 نفر از شکارچیان باسابقه در مازندران، شنبه گذشته در آیینی به مناسبت هفته محیط زیست، با ادای سوگند از شکار و تفنگ خداحافظی کردند.

به گزارش ایرنا، آیین خداحافظی این شکارچیان که از اهالی روستاهای داربکلا، مرسم و اوسا در شهرستان​های ساری و میاندرود بودند، در محل اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در ساری برگزار شد. شکارچیان که از جفا به طبیعت پشیمان بودند، در این مراسم توبه​نامه امضا و قسم​نامه قرائت کردند که دیگر هرگز تفنگ به دست نگیرند و به شکار نروند.

توبه کنندگان همچنین به صورت نمادین، دو قبضه تفنگ شکاری و چند قفس پرندگان شکاری را شکستند تا پشیمانی خود را در عمل به نمایش بگذارند.

بوسیدن قنداق تفنگ شکاری و تحویل آن به مسئولان محیط زیست هم دیگر برنامه این آیین بود.مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در جمع این شکارچیان خودبازنشسته گفت: ترویج فرهنگ حفاظت از حیات وحش و جلوگیری از انقراض برخی گونه​های جانوری، از اهداف برگزاری آیین حلالیت از طبیعت و سوگند خداحافظی و توبه شکارچیان است.

ناصر مهردادی با بیان این که اکنون وضع برخی گونه​های جانوری در مازندران وخیم است، افزود: تاکنون حدود ده هزار مجوز تفنگ شکاری در استان صادر شده است.

به گفته وی دست​کم 483 گونه جانوری از رده​های مختلف پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان و ماهی​ها در مازندران وجود دارد.