آرشیو چهار‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۵۶۶۶
اجتماعی
۴
گزاش خبری

بیمه خبرنگاران بر عهده روزنامه ها است

دیروز با حضور «حسین انتظامی» معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرنگاران حوزه رسانه، صبحانه کاری در موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران برگزار شد. در این نشست پس از گپ خبرنگاران با انتظامی، او از فعالیت مجدد سامانه سمان با دستورالعمل جدید خبر داد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «دستورالعملی برای این سامانه در حال تدوین است که پیش نویس آن بزودی در سایت معاونت مطبوعاتی برای نظرخواهی قرار می گیرد. همچنین اصلاحات نرم افزاری این سامانه در حال انجام است.»

به گفته او، در دستورالعمل تعریف شده برخی از گزینه هایی که موجب دشواری استفاده از سایت برای کاربرها می شد، تغییر می کند.انتظامی، بیمه خبرنگاران را یکی از الزاماتی دانست که بر عهده رسانه ها است. وی گفت تقویت بنیه موسسات رسانه ای و بسته های تشویقی و یارانه ها از جمله شاخص های دیگری است که در دستورالعمل جدید تدوین شده است. وی ادامه داد: یک کمیته 5 تا 7 نفره برای مطالعه پرونده های ثبت شده در سامانه سمان تشکیل شده است که این کمیته متشکل از نمایندگان صنف است و تنها یک نفر به نمایندگی از اداره کل مطبوعات داخلی در این کمیته حضور دارد.

انتظامی عنوان کرد موافق ثبت این گونه اطلاعات از سوی دولت نیست و بر این باور است که این بنگاه ها و موسسه های مطبوعاتی و خود رسانه ها هستند که باید معتبر شناخته شوند، البته به شرط این که خود رسانه و اهالی رسانه، حرمت کارت و نامشان را حفظ کنند.

قرار است در این سامانه بسته های حمایتی بجز بیمه خبرنگاران به صورت فهرستی از خدمات رفاهی و حمایتی تعیین شود که اعضای سمان بتوانند از آن استفاده کنند. تاکنون در سامانه سمان بیش از 21 هزار دسترسی درست شده است که بر اساس دستورالعمل جدید بررسی و پالایش می شوند.انتظامی همچنین در این جلسه از اینترنتی شدن ثبت درخواست مجوزها خبر داد و گفت: 20 روزی است که درخواست مجوزها به صورت اینترنتی انجام می شود و افرادی که علاقه مند به درخواست مجوز سایت و نشریه هستند، می توانند به آدرس http://e-rasaneh.ir مراجعه کنند.