آرشیو پنجشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۱
سیاست
۲

سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران خبر داد: صدور رای دادگاه رحیمی تا پایان مردادماه

مهدی قدیمی

شرق: اعلام خبر صدور رای دادگاه محمدرضا رحیمی تا پایان ماه جاری، بار دیگر موضوع پرونده معاون اول محمود احمدی نژاد را در کانون توجه قرار گرفت.

روز گذشته محسن افتخاری، سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران اعلام کرد که تا پایان ماه جاری حکم پرونده محمدرضا رحیمی صادر می شود. حکمی که البته به طور معمول باید در خردادماه صادر می شد. چراکه در روز هفدهم خرداد سال جاری، خبر پایان رسیدگی به پرونده او در دادگاه منتشر شده بود و بنابر روال معمول انتظار می رفت تا ظرف یک الی دوهفته پس از پایان دادگاه، رای این پرونده صادر شود. روز دوازدهم اسفند سال گذشته در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، وقتی از محسنی اژه ای سوال شد که «درباره یکی از مسوولان دولت سابق که پرونده ای در بیمه و ارز داشته، اخباری منتشر شده که برای او قرار مجرمیت صادر شده است، آیا این خبر صحت دارد؟ و اینکه اتهاماتی که به وی وارد شده، 25 یا 29عنوان اتهامی است، آیا تعداد این اتهامات صحیح است؟» اژه ای در پاسخ به این سوال گفته بود: «اصل موضوع صحیح است و قرار مجرمیت برای این فرد صادر شده است.» هرچند، جزییات بیشتری از موارد اتهامی معاون اول احمدی نژاد اعلام نشده است اما روز هفدهم خرداد سال جاری و با اعلام پایان رسیدگی به پرونده رحیمی در دادگاه، شمارش معکوس برای اعلام حکم این پرونده آغاز خواهد شد.

با این حال به نظر می رسد، تکلیف پرونده محمدرضا رحیمی، قرار است تا پایان ماه جاری روشن شود. تا همین جای کار، کشاندن مقامی در سطح معاون اول رییس دولت به پای میز محاکمه، اقدامی قابل توجه است. هرچند که صدور حکم اولیه می تواند درصورت اعتراض وی منجر به تشکیل دادگاه های بعدی برای تجدیدنظر شود.