آرشیو سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۸۵
اخبار کشور
۱۰

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد: پرداخت 1700 میلیارد تومان معوقات جانبازان و ایثارگران تا هفته آینده

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: یک هزار و 700 میلیارد تومان معوقات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران تا هفته آینده پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی در گلزار شهدای بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 19 هزار و 612 گلزار شهدا در سطح کشور داریم که از این تعداد 11 هزار و 605 گلزار مناسب سازی شده و هشت هزار و پنج گلزار شهدا باقی مانده که سعی خواهیم کرد تا پایان امسال مناسب سازی شود.

وی افزود: در بیرجند 450 گلزار شهدا وجود دارد که از این تعداد 402 گلزار تاکنون مناسب سازی شده است. وی گفت: مناسب سازی گلزارهای باقیمانده در بیرجند90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

وی با اشاره به احداث مجتمع های فرهنگی و ورزشی و توانبخشی ایثار در سطح کشور افزود: احداث این مجتمع ها از سال 86 در کشور آغاز شده است و تاکنون فاز اول و دوم این مجتمع ها در 10 مرکز استان به بهره برداری رسیده و در چهار استان کشور به صورت کامل افتتاح شده است.

حجت الاسلام شهیدی محلاتی ادامه داد: برخی از مجتمع های ایثار در سطح کشور در حال تجهیز است.

وی گفت: برای احداث مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی خراسان جنوبی تاکنون 11 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که هشت میلیارد تومان از مرکز و سه میلیارد و 600 میلیون تومان از استانداری خراسان جنوبی کمک شده است. وی ادامه داد: در ساخت مجتمع های فرهنگی و ورزشی در سطح کشور مقرر شده 50 درصد توسط استانداری ها و مابقی توسط بنیاد شهید تامین شود. شهیدی محلاتی با بیان اینکه 32 درصد معوقات جانبازان و ایثارگران و آزادگان در سال گذشته پرداخت شده است، افزود: در حال حاضر معوقات جانبازان، ایثارگران و آزادگان یک هزار و 700 میلیارد تومان است که تا 15 مهر ماه پرداخت می شود.

وی ادامه داد: این معوقات که از سال 91 تا 92 بوده مربوط به 200 هزار خانواده جانباز، آزاده و ایثارگر بوده است.