آرشیو دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۰۲
شهرستان ها
۷

دهمین نمایشگاه کتاب استان قم گشایش یافت

دهمین نمایشگاه کتاب استان قم، طی مراسمی با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مجتمع ناشران قم گشایش یافت.

علی لاریجانی در مراسم گشایش این نمایشگاه از اختصاص بودجه 500 میلیارد تومانی برای نشر فرهنگ دینی در مجلس خبر داد و گفت: قم مرکزی مهم برای تولید تفکرات دینی است و در حقیقت می توان قم را بستری مناسب برای تاملات نظری دینی معرفی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قم باید در حوزه تولید کتاب از نظر کمی و کیفی به پیشرفت بیشتری برسد.

لاریجانی با بیان اینکه قم از نظر کمی و کیفی در حوزه نشر کتاب های دینی رشد خوبی داشته و یکی از مراکز تولید این نوع از کتاب ها به شمار می رود، با اشاره به اینکه در بودجه 94 هم توجه کافی به حوزه فرهنگ صورت نگرفته است گفت: 500 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص داده شده ولی به یقین این رقم کم است. حمید خرمی رئیس اتحادیه ناشران استان قم در این مراسم با اشاره به حضور 340 ناشر در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: عرضه 50 هزار عنوان کتاب در 15 هزار مترمربع در این دوره صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: از ویژگی های این نمایشگاه حضور 40 ناشر در حوزه کتاب کودک با 10 هزار عنوان کتاب در یک طبقه مستقل در نمایشگاه امسال است و با حضور فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برنامه های ویژه ای برای کودکان و نوجوانان اجرا می کنند.

خرمی گفت: در این نمایشگاه هر فرد می تواند مبلغ 500 هزار ریال بن کتاب با 20 درصد یارانه خریداری کند که با توجه به تخفیف 10 تا 20 درصدی ناشران، خریداران کتاب تا میزان 40 درصد از تخفیف بهره مند می شوند. دهمین نمایشگاه کتاب استان قم از یکم تا هشتم اسفندماه در دو نوبت صبح 9 تا 12 و عصر 16 تا 21 برای علاقه مندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ساختمان پنج طبقه مجتمع ناشران قم برقرار است.