آرشیو چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۲۹۹
سیاست
۲

آیت الله آملی لاریجانی: کتاب ابزاری مهم در انتقال معارف است

اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه: آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح دیروز با حضور در نمایشگاه کتاب تهران، از بخش های مختلف آن بازدید و در پایان، سطح نمایشگاه امسال را مطلوب تر از سال های پیش ارزیابی کرد. آیت الله لاریجانی در پایان دیدار خود از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با مهم توصیف کردن نقش کتاب و کتاب خوانی در ارتقای سطح فرهنگ جوامع گفت: «کتاب ابزاری بسیار مهم در انتقال معارف و یادگیری علوم و تحقیق و پژوهش است».

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه ملتی که با کتاب آشناست، ملت ضعیفی نخواهد بود، افزود: «آشنایی هر ملتی با کتاب در ارتقای آن کشور و مردم نقش بسزایی دارد». آیت الله آملی لاریجانی با قدردانی از زحمات دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب، تاکید کرد: «نفس برگزاری چنین نمایشگاهی بسیار تاثیرگذار است و شور و شوق خاصی را در بین مردم و کسانی که اهل تحقیق و پژوهش هستند، ایجاد می کند». رئیس دستگاه قضا آثار معنوی برگزاری نمایشگاه های کتاب را مهم توصیف کرد و گفت: «درواقع پاداش معنوی برای برگزار کنندگان این نمایشگاه، گسترش اشتیاق مردم به کتاب خواندن است». آیت الله لاریجانی با ابراز تاسف از اینکه نتوانسته تمام بخش های نمایشگاه را از نزدیک ببیند، افزود: «البته همان مقداری که مشاهده کردم، خوب بود و انصافا نمایشگاه کتاب امسال در قیاس با سال های قبل بهتر برگزار شد». رئیس دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که در طول روز چند ساعت از وقت خود را به خواندن کتاب اختصاص می دهید، گفت: «کتاب بخشی از وجود ما بوده و هست، به طوری که قبل از 20 سالگی کتاب تالیف کرده ام و قبل از ورود به کار اجرائی، در شبانه روز حدود 15 تا 16 ساعت مطالعه می کردم».

رئیس قوه قضائیه روز گذشته همچنین طی حکمی، «حکمت علی مظفری»، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، را به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی منصوب کرد. او همچنین طی حکم جداگانه ای از سوی رئیس قوه قضائیه، مالک اژدر شریفی، رئیس کل سابق دادگستری استان آذربایجان شرقی، را به عنوان رئیس شعبه 43 دیوان عالی کشور منصوب کرد.