آرشیو چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۲۹۹
سیاست
۳

شکایت رحیمی، مرتضوی و مشایی از احمد توکلی

شرق: این روزها احمد توکلی رفت وآمدهایی به دادگاه دارد، اسامی شاکیان بیش از نام متهم جلب توجه می کند. متهم، نماینده مردم تهران است و از ثبت این شکایت در دادگاه، بر خود می بالد. آن طور که خودش در صحن علنی روایت کرده، شاکیان او در کیفرخواست نهایی آقایان خرم آبادی، صالحی امیری، مشایی، بقایی، مرتضوی، رحیمی و جوانفکر هستند. شاکیانی که حالادر برخی موارد؛ توکلی صفت شاکی محبوس را برای شان به کار می برد.

به تازگی در شبکه های اجتماعی نکاتی درباره شکایت صورت گرفته از احمد توکلی مطرح شده بود و حالااو می گوید: «چون در شبکه های اجتماعی، خبرگزاری ها و سایت های کشور، مطالب و افکاری پیرامون این محاکمه منتشر شده، ارائه این تذکرات را لازم دیدم؛ بنده به دلیل انعکاس کامنت هایی که مردم در سایت «الف» در انتقاد از قوه قضائیه، رئیس جمهور، دولت وقت و نماینده مجلس قرار دادند از طرف دادستان تهران به فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، نشر مطالب خلاف واقع و اهانت به مقامات متهم شده ام و این کار دادستان، طبق مقررات قانونی انجام شده و همچنین در کیفرخواست شکایت آقایان خرم آبادی، صالحی امیری، مشایی، بقایی، مرتضوی، رحیمی و جوانفکر پذیرفته شده است».

توکلی نکاتش درباره پرونده شکایت را این طور ادامه می دهد: «بنده طبق مقررات تنها از خود دفاع می کنم و فراتر از دفاع نه حقی دارم و نه وظیفه ای. احترام هیات منصفه که نماینده وجدان افکار عمومی است واجب است؛ البته دفاع بنده به اقتضای اتهام با دفاع از آزادی رسانه ها، آحاد ملت و نمایندگانشان ملازمه دارد. امید است قوه قضائیه در انجام وظیفه مهم و قانونی خود که احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی مشروع مذکور در اصل 156 است موفق شود».

موضوع این دادگاه به گفته نماینده تهران، «امور مطبوعاتی است و این امور جز با سعه صدر قابل داوری نیست.»

شکایت محمدرضا رحیمی و سعید مرتضوی از احمد توکلی در شرایطی این روزها در دادگاه در حال بررسی است که محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس دولت گذشته در زندان به سر برده و سعید مرتضوی نیز به دلایل متعدد و پرونده های مختلف رفت وآمد فراوانی به دادگاه دارد.