آرشیو چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۴۸۱
گردشگری
۱۷

لزوم صدور ویزای سیاحتی در مرز مهران

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری ایلام گفت: صدور ویزای سیاحتی در مرز بین المللی مهران لازمه تبادل گردشگر بین ایران و عراق و رونق گردشگری خارجی در استان ایلام است.

به گزارش میراث آریا، عبدالمالک شنبه زاده افزود: استان ایلام با داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران عراقی دارد و رایزنی های خوبی با مقامات برخی استان های همجوار کشور عراق در زمینه تبادل گردشگر انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام با بیان اینکه رونق گردشگری خارجی از اولویت های کاری در سال جاری است، گفت: در بازدید هیات گردشگری استان بابل عراق از ایلام زمینه برای انعقاد تفاهم نامه تبادل گردشگر بین دو استان ایلام و بابل عراق فراهم شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در مرز مهران تنها ویزای زیارتی برای زوار صادر می شود، ادامه داد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا ویزای سیاحتی برای افرادی که به قصد گردشگری به کشور عراق سفر می کنند نیز صادر شود.

شنبه زاده افزود: در آینده نزدیک با سفر یک هیات از استان ایلام به استان بابل عراق، تفاهم نامه تبادل گردشگر با حضور استانداران بین دو استان منعقد خواهد شد که در این تفاهم نامه استان ایلام نیز تعهداتی در زمینه ارسال گردشگر به بابل عراق دارد و عمل به آنها نیازمند صدور ویزای سیاحتی در مرز مهران است.مرز بین المللی مهران به یکی از مهم ترین کانون های تردد زوار و صدور کالادر کشور تبدیل شده است.