آرشیو یک‌شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۴۴۲۳
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳
یادداشت

صدای جبهه مقاومت خاموش نمی شود

محمد اخگری (معاون برون مرزی سازمان صداوسیما)

هدف اصلی دشمن، بستن صدای رسانه هایی است که حقیقت را منتشر می کنند. این برای اولین بار نیست که عرب ست و در راس آن حاکمان سعودی دست به این قبیل اقدامات می زنند، سال ها پیش این اتفاق در مورد شبکه العالم افتاد و چندی پیش درباره المیادین و دو روز گذشته هم شاهد برخورد با شبکه المنار بودیم. به عبارتی تمام شبکه هایی که صدای آنها بسته شده در جبهه مقاومت فعالیت می کردند.

شبکه هایی که صدای مردم مظلوم بحرین و یمن و فلسطین و لبنان و عراق و سوریه از آنها شنیده می شود.

جالب اینجاست که تمام مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات در سراسر دنیا هیچ اعتراضی به این موضوع نمی کنند. چرا شبکه های بین المللی خبری غرب، باشگاه خبرنگاران بدون مرز، NGO های حقوق بشری واکنشی در این خصوص نشان نمی دهند؟

مردم یمن نزدیک به 9 ماه است بمباران می شوند، کشوری که مردم آن هیچ درآمدی ندارند و کودکان و زنان و مردان آن بی گناه کشته می شوند و هیچ رسانه مدعی حقوق بشری این اخبار را پوشش نمی دهد. اما در مقابل رسانه های جبهه مقاومت را که به این کار انسان دوستانه می پردازند، می بندند. در بسیاری از شبکه های ماهواره ای علنا افکار تروریستی و تکفیری تبلیغ می شود یا برنامه هایی علیه امنیت برخی کشورها پخش می شود ولی هیچ اقدامی برای جلوگیری از آنها صورت نمی گیرد. حاکمان سعودی به حقوق بین الملل رسانه ها هیچ گونه اعتنایی نمی کنند لذا هر رسانه ای که مخالف آنها بیندیشد مورد غضب قرار می گیرد. این اقدام خودسرانه سران سعودی در بستن شبکه های ماهواره ای در محاکم حقوق بین الملل قابل پیگیری است. آنان باید بدانند با این سانسورها صدای جبهه مقاومت خاموش نمی شود. از سوی دیگر رسانه های حوزه مقاومت باید با یکدیگر، هم افزایی داشته باشند تا بیشتر شاهد این گونه اقدامات نباشیم.