آرشیو یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۵۷۲
حوادث
۱۳

جنایت به خاطر طلب 500 هزارتومانی

شرق: دو برادر افغان که هموطن خود را به خاطر طلب 500 هزارتومانی به قتل رسانده اند، دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار ما فوت مشکوک فردی ساعت 22 روز پنجشنبه هفته پیش از طریق بیمارستان شهدای هفتم تیر به کلانتری سیزده آبان اعلام و با حضور ماموران در بیمارستان و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد جوانی افغان به نام «صابر.ن» (23ساله) بر اثر جراحت شدید ناشی از اصابت چاقو، فوت شده است. تحقیقات درباره نحوه فوت صابر در دستور کار قرار گرفت و ماموران از طریق صاحب کار متوفی که وی را به بیمارستان انتقال داده بود، اطلاع پیدا کردند صابر با دو برادر افغان به نام های همایون (24ساله) و محمد (22ساله) درگیر شده و توسط آنها مورداصابت چاقو قرار گرفته است.

با شناسایی محل کار دو متهم در فاز ششم منطقه بازار آهن مکان، ماموران به این محل مراجعه و درحالی که دو برادر قصد متواری شدن داشتند، هر دو آنها را در دو عملیات جداگانه دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهر ری، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. دو برادر پس از انتقال به پلیس آگاهی به درگیری منجر به جنایت اعتراف و انگیزه خود را از درگیری، طلب 500هزارتومانی از مقتول اعلام کردند.

متهمان در اعترافات خود عنوان کردند: «ما دو نفر از صابر مبلغ 500 هزار تومان طلب داشتیم اما او پس از گذشت مدتی عنوان کرد قصد بازپس دادن طلب ما را ندارد تا اینکه روز حادثه تصمیم گرفتیم به هر شکل ممکن پول خود را از صابر بگیریم اما او عنوان کرد پولی از وی طلب نداریم. به این ترتیب درگیری شروع شد. ناگهان همایون با چاقو دو ضربه به شکم صابر زد و او روی زمین افتاد. سایر کارگران که شاهد درگیری بودند بلافاصله با صاحب کار ما تماس گرفتند و او نیز پس از آمدن، صابر را به بیمارستان منتقل کرد». سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با اعتراف صریح متهمان به ارتکاب جنایت و برای انجام تحقیقات تکمیلی، هر دو متهم با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند».