آرشیو سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۵۱۸
جامعه
۱۳
خبر کوتاه

روز آغاز امامت امام زمان(عج) تعطیل شد

یک روز به تعطیلات رسمی کشور افزوده شد. روز گذشته، مجلس تصویب کرد هشتم ربیع الاول، روز آغاز امامت امام زمان (عج) تعطیل رسمی شود. بحث ساماندهی تعطیلات رسمی کشور از مدت ها پیش مطرح شده بود تا برخی از تعطیلات با مناسبات مذهبی، استانی شود و در عوض دولت روزهای بین تعطیلی را تعطیل اعلام کند. اما این بحث، به حال خود رها شد و خبری از پیگیری آن در دست نیست.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه احکام دایمی برنامه های توسعه، با وجود پیشنهادی که با مخالفت شماری از نمایندگان اقتصادخوانده مجلس از جمله غلامرضا کاتب، کمال الدین پیرموذن و احمد توکلی مواجه شد، موافقت کردند که روز آغاز امامت امام زمان به عنوان تعطیل رسمی تعیین شود. نمایندگان مخالف در اخطارهای جداگانه ای عنوان کردند این نوع تعطیلی به اقتصاد کشور ضربه می زند و بار مالی برای دولت به همراه دارد.

چندی پیش مرکز پژوهش های مجلس پیشنهادی برای ساماندهی تعطیلات رسمی کشور مطرح کرد. پیشنهادی که بر اساس آن شمار تعطیلات سراسری کشور از 25 روز کنونی به 16 روز کاهش می یابد و مناسبت های مذهبی از لیست تعطیلات رسمی خارج شده و تنها در برخی استان ها تعطیل می شود. در مقابل کاهش تعطیلات رسمی این امکان را به دولت می دهد که «روزهای بین التعطیلی» را تعطیل اعلام کند.