آرشیو سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۶۷
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

افشای ترور بیولوژیک نادر طالب زاده

فیلمساز و مجری برنامه «راز» سیما، از ترور بیولوژیک خود خبر داد.

نادر طالب زاده که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستانی در تهران بستری است، در گفت وگو با خبرگزاری فارس از ترور بیولوژیک خود سخن گفت.

وی که از سرفه های خونی رنج می برد، درباره ترور خود بیان کرد: یک سال و نیم پیش با گروهی از لبنان برای راهپیمایی اربعین به عراق رفتم. چمدان من را از هتلی که در نجف بودم از میان صد ها چمدان برداشتند و پنج الی شش روز بعد در کربلانصفه شب تحویلم دادند. لپ تاپ من را خالی و بررسی های کامل را انجام داده بودند. از همان روز که چمدان را تحویل گرفتم حالم بد شد اما متوجه این ماجرا نبودم. از همان روز به بعد سرفه های خونی داشتم.

وی افزود: این اتفاق هم که برای من افتاد یک نوع نارسایی است اگر آگاه بودم لباس های داخل چمدان را نمی پوشیدم و یا از چمدان استفاده نمی کردم. ما باید از اینجا به بعد حواس مان جمع باشد. یک فرد آمریکایی به نام «مایکل کاینز پایپر» به ایران آمد. او کتاب مهمی نوشته بود و خود یکی از انکارکنندگان هولوکاست نیز بود. زمانی که برگشت به آمریکا دیگر نمی توانست راه برود. من با وی مصاحبه کرده بودم و چندین کیلومتر با هم راه می رفتیم اما به من می گفت صد متر هم نمی توانم راه بروم بعد از یک الی دو سال هم در اتاقش پیدایش کردند که فوت شده است.