آرشیو سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۶۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رویدادهای خارجی

حمله خرس های گرسنه به شهرهای ژاپن

در حمله خرس های گرسنه به شهرهای شمالی ژاپن، چهار شهروند این کشور از جمله یک زن 74 ساله کشته شدند.

براساس گزارش گاردین، در شهرهای شمالی ژاپن به دلیل حضور خرس های گرسنه وضعیت هشدار اعلام شده است. اعلام وضعیت هشدار بعد از آن رخ داد که خرس های گرسنه برای یافتن غذا به شهرها نزدیک شدند و چهار شهروند ژاپنی را کشتند.

یک دامپزشک محلی در این رابطه گفت که خرس های گرسنه یا یک خرس که به گوشت انسان عادت کرده، در حملاتی جداگانه در استان «آکیتا» طی سه هفته اخیر چهار نفر را کشته است.

مقامات شهرهای شمالی ژاپن به مردم این نواحی هشدار داده اند از مناطق کوهستانی دور بمانند.

این درحالی است که خرس ها طی روزهای اخیر بارها در داخل شهر و مناطق حومه شهر مشاهده شده اند.

پلیس در استان «آکیتا» جسد یک زن 74 ساله را که مشکوک به کشته شدن به دست یکی از این خرس هاست طی تعطیلات آخر هفته در جنگل پیدا کردند.مرگ این زن 74 ساله درحالی رخ می دهد که سه مرد که در رده سنی 60 و 70 سال بودند نیز طی حملات جداگانه در روزهای اخیر به دست خرس ها کشته شده اند.

رسانه های محلی دلیل حضور خرس ها در شهر را کمبود موادغذایی اعلام کرده اند.

این رسانه ها در توضیح چگونگی مرگ این سه مرد اظهار داشتند که آنها برای یافتن شاخه درخت بامبو به جنگل رفته بودند که مورد حمله خرس ها قرار گرفتند.

به گفته «تاکشی کوماتسو»، که یک دامپزشک محلی است، امکان دارد هر چهار نفر توسط یک خرس که مزه گوشت انسان را درک کرده و از آن خوشش آمده کشته شده باشند.

مقامات این استان برای جلوگیری از حوادث مشابه با اعلام وضعیت هشدار، اقدام به نصب تله در مکان های خاصی از شهر و جنگل کرده اند.

تعداد حملات مرگبار در آکیتا در حال حاضر به نصف تلفات حملات خرس ها در سال 1979 رسیده است که در آن سال خرس ها هشت ژاپنی را کشتند.

تعداد مشاهدات خرس قهوه ای، خرس آسیایی و خرس سیاه در شمال ژاپن به بیش از 1200 مورد در سال جاری رسیده است که این میزان دو برابر سال گذشته است.

مرگ های اخیر به دست خرس ها خاطرات سال 1915 را در اذهان ژاپنی ها زنده می کند که طی آن یک خرس 749 پوندی (340 کیلوگرمی) سه نفر را در جزیره هوکایدو کشت.