آرشیو سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۶۷
صفحه آخر
۱۲

سرگردانی 50 هزار مسافر در چهارمین روز اعتصاب فرودگاه های سوئد

اعتصاب خلبانان سوئدی که به میزان حقوق دریافتی اعتراض دارند در چهارمین روز خود منجر به لغو ده ها پرواز و سرگردانی بیش از 50 هزار مسافر در فرودگاه ها شد.

مدتی است خلبانان فرودگاه های چند کشور اروپایی در اعتراض به ریاضت های اقتصادی به فکر اعتصاب افتاده اند. از هفته گذشته خلبانان ایرفرانس فرانسه در اعتراض به حقوق و مزایای خود به اعتصاب اتحادیه های کارگری حمل و نقل فرانسه پیوسته اند؛ دیروز نیز خبر رسید که اعتصاب خلبانان سوئدی وارد چهارمین روز خود شده است.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی سوئدی

«اس.ای.اس.ال» تاکنون 50 هزار مسافر این شرکت را تحت تاثیر قرار داده و میلیون ها دلار خسارت به آن وارد کرده است.

بر اساس این گزارش، اعتصاب این خلبانان فقط در روز یکشنبه منجر به لغو 220 پرواز این شرکت شد و 26000 مسافر را تحت تاثیر خود قرار داد. این در حالی است که لغو پروازهای این شرکت طی روز های شنبه و جمعه گذشته نیز باعث شد که 24000 مسافر این شرکت تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و سرگردان شوند.

اتحادیه خلبانان سوئد خواستار افزایش دریافت اضافه حقوق خلبانان به میزان 3/5 درصد شده و این در حالی است که پس از ماه ها مذاکرات، این شرکت هواپیمایی پیشنهاد افزایش حقوق به میزان مجموعا 2/2 درصد را داده است.

بنابر اعلام این شرکت هواپیمایی، اعتصاب خلبانان سوئدی در فصل کنونی بسیاری از پروازهای چارتر این شرکت را تحت تاثیر قرار داده اما پروازهای تحت هدایت خلبانان نروژی و دانمارکی این شرکت همچنان برقرار هستند و به طور معمول انجام می شوند.