آرشیو یک‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۵، شماره ۳۶۳۳
سیاست
۲
جمله های کلیدی

ادعای عجیب حسن عباسی: سیاست تعامل شکست خورد

گروه سیاسی - همین چند وقت پیش بود که اظهارات توهین آمیزش به ارتش جنجال برانگیز شد. تا جایی که با شکایت ارتش روانه بازداشت شد و نامه عذرخواهی اش هم نتوانست جلوی بازداشتش را بگیرد. حسن عباسی با وثیقه 50 میلیونی آزاد شده بود و حالااتهامات جدیدی را این بار متوجه دولت و رییس سازمان انرژی اتمی می کند. حسن عباسی در دانشگاه کهگیلویه و بویر احمد در جمع دانشجویان با کنایه درمورد علی اکبر صالحی گفت: اگر خطری برای دشمن نداریم، هنوز انقلابی نشده ایم. عباسی پیش از این اتهامات تکان دهنده ای را علیه رییس جمهور مطرح کرده بود.

به گزارش ایلنا، مهم ترین بخش سخنان وی به شرح زیر است:

فارغ التحصیلان شریف چه گلی به سر مملکت زدند؟ چرا از دانشگاه ما فارغ التحصیلی مثل حسن طهرانی مقدم بیرون نمی آید؟ چرا دانشگاهیان ما کاری نمی کنند؟

خطری که دانشجویان انقلابی باید با آن مبارزه کنند این است و باید در این میدان جهاد کبیر به این برسیم که چطور همین علم را در همین دانشگاه ها بگیریم و شهریاری و طهرانی مقدم و کاظمی آشتیانی بشویم. چون شهریاری کسی است که صرفا به فیزیکدان بودنش تکیه نمی کند. تفسیر تسنیم را در مسیر ثابت خانه تا دانشگاه در ماشینش می شنود و روی مطالعه قرآن کار می کند، چرا دشمن شهیدش می کند: چون قلبش را به قرآن سپرده است. اگر کسی نیستیم که دشمن نمی آید ما را شهید کند، هنوز انقلابی نیستیم که برای دشمن خطر داشته باشیم.

سیاست تعامل شکست خورد. رفتند با کدخدا تعامل کردند، گفتند تعامل ستیزها بروند به جهنم. نخستین تعامل ستیز خداوند است که ما را از تعامل با شیطان برحذر داشت.