آرشیو سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۲
اخبار کشور
۲

در نامه ای به وزارت امور خارجه؛ روحانی قانون مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه را ابلاغ کرد

روحانی در نامه ای به وزارت امور خارجه، «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» را ابلاغ کرد.

رئیس جمهور در نامه های جداگانه ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور خارجه، 2 قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را جهت اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش فارس، بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون ترویج کتابت قرآن کریم به رسم الخط مفاخر ملی» جهت اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» جهت اجرا به وزارت امور خارجه، ابلاغ گردید.

گفتنی است نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه 22 مرداد 96 در جریان بررسی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه با 228 رای موافق، 1 رای مخالف، 2 رای ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان جزئیات این طرح را تصویب کردند.

در بخشی از این قانون آمده است: دولت موظف است در مقابل اقدامات آمریکا مطابق قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام به ویژه بند 3 آن با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی اقدامات متقابل را انجام و نتیجه آن را به مجلس شورای اسلامی گزارش نماید.

در بند 3 قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام آمده است: دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم ها یا بازگرداندن تحریم های لغو شده یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد به طوری که ظرف مدت 2 سال ظرفیت غنی سازی کشور به 190 هزار سو افزایش یابد.