آرشیو دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۳۷
سیاسی
۲

فرمانده سپاه: امکان انتقال موشک به یمن را نداریم

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ادعای رئیس جمهوری امریکا و رئیس جمهوری مخلوع یمن درباره مشارکت ایران در شلیک موشک انصارالله به فرودگاه ملک خالد عربستان را تکذیب کردند.

به گزارش ایلنا، سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه با بیان اینکه ترامپ حرف های غلط، بی اساس و دروغ زیاد زده و این مورد هم از این دست حرف ها است، تاکید کرد: اصلا ما امکان انتقال موشک به آنجا را نداریم و موشک های یمنی برای خودشان است که با بازسازی، برد آنها را زیاد کردند و به این وسیله انتقام خون شهدای مظلوم یمن را گرفته اند.

امیر حاتمی، وزیر دفاع کشورمان نیز در پاسخ به اظهارات ترامپ، با طرح این پرسش که مگر کسی از امریکا سوال می کند که شما چه چیزی در اختیار عربستان قرار می دهید، اظهار کرد: بنا نیست هر اتفاقی در منطقه رخ داد، امریکا ایران را متهم کند، البته از دشمن این ادعاها بعید نیست. دشمن از هر فرصتی برای اتهام زنی علیه ایران استفاده می کند و قطعا ما این مساله را رد می کنیم. به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در آستانه ورود به ژاپن در جریان یک سفر آسیایی، در ادعایی بی اساس مسئولیت شلیک موشک از یمن به ریاض را متوجه ایران دانست و ساقط شدن موشک بالستیک بر فراز ریاض را نشان دهنده توانایی سامانه ضدموشکی امریکایی فروخته شده به عربستان دانست.

عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری دولت مستعفی یمن نیز در پی این حمله، در پیامی به ملک سلمان، پادشاه عربستان مدعی شد: دولت و ملت یمن حمله جنایتکارانه شبه نظامیان حوثی و علی عبدالله صالح را که ایران در پشت آن قرار دارد، محکوم می کند. وی افزود: مواضع عربستان تا ابد مورد تقدیر و احترام تمام فرزندان یمنی خواهد بود؛ زیرا عربستان با نیروهای سرکش حوثی و صالح که برنامه ها و طرح های خصمانه ایران در منطقه را اجرایی می کنند، مقابله کرد.

منابع نظامی یمنی روز شنبه اعلام کردند ارتش و کمیته های مردمی یمن موشک بالستیکی را به فرودگاه بین المللی ملک خالد در ریاض شلیک کردند که در پی اصابت این موشک فعالیت این فرودگاه مختل شد.