آرشیو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۹۵
اقتصاد
۴

سوخو با استاندارد غربی تولید می شود

رئیس مرکز ملی فضایی با حمایت از خرید هواپیمای سوخو 100 روسی توسط برخی ایرلاین های داخلی، گفت: این هواپیما با استانداردهای غربی تولید شده و تا به حال در کشورهای مختلف خوب جواب داده است. منوچهر منطقی در گفت وگو با تسنیم، اظهار کرد: سوخو 100 از نظر مشخصه فنی هواپیمایی است که در همه جا دارند آن را می سازند.

وی با بیان این که اگر این هواپیماها از هواپیماهای غربی بالاتر نباشد حداقل معادل آنهاست، تصریح کرد: این هواپیما بررسی جهانی شده، چرا ما بیاییم آن را بررسی کنیم. مراجع بین المللی این نوع هواپیما را بررسی کرده اند و سوخو هواپیمایی است که مشتریان آن رو به رشد هستند.

منطقی در پاسخ به این که آیا یکی از دلایل امضای تفاهم نامه خرید ایرلاین ها با سوخو احتمال ندادن هواپیما از سوی کمپانی بوئینگ بوده است، تصریح کرد: بوئینگ هواپیمای 100 نفره ندارد و از 150 نفر به بالاست. وی در واکنش به این که هواپیماهای روسی بخصوص توپولف سابقه خوبی در ایران ندارند، گفت: بله، یک سری -هواپیمای روسی- سابقه خوبی ندارند و یک سری هم هست که با استانداردهای غربی و اروپایی تولید می شوند که در جاهای مختلف تا حالا جواب خوبی داده است.