آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۹۷
فرهنگ و هنر
۱۲

داوران دومین جشنواره ملی فیلم ایثار معرفی شدند

بین جشنواره های مختلف، یک جشنواره دیگر هم جا باز کرده که قرار است با محور رزمندگان و ایثارگران به سراغ آثار سینمایی برود. حالا خبر رسیده که داوران این جشنواره هم معرفی شده اند. متولی این جشنواره بنیاد شهید و امور ایثارگران است. سید مرتضی حسینی، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و مدیر گروه تلویزیونی شاهد در گفت وگو با ستاد خبری دومین جشنواره ملی فیلم ایثار به معرفی هیات داوری این جشنواره پرداخت و گفت: آقایان مصطفی رزاق کریمی، مهدی فرجی، سیدحسین حق گو، محمدتقی فهیم و خانم مرجان ریاحی، آثار رسیده به بخش های مختلف دومین جشنواره ملی فیلم ایثار را داوری خواهند کرد.

وی افزود: دومین جشنواه ملی فیلم ایثار با شعار «ترویج فرهنگ ایثار، افزایش امنیت و آرامش» برگزار می شود. این جشنواره برآن است تا با نمایش آثار هنرمندان متعهد، خوش ذوق و توانمند در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی جامعه ایثارگری با محور شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده محترم آنها اقدامی شایسته نماید تا ضمن کمک به تعمیق ارزش های اسلامی، آگاهی بخشی به نسل جوان و نیز ترغیب هنرمندان به تولید آثاری در این راستا، زمینه کشف خلاقیت های هنری و فرهنگی را در عرصه رسانه های صوتی و تصویری فراهم آورد.

حسینی یادآور شد: دومین جشنواره ملی فیلم ایثار در شش بخش ثابت و یک بخش ویژه برگزار خواهد شد. بخش ویژه شامل فیلم های 120 ثانیه ای با موضوع ایثار اجتماعی است که جوایزی ارزنده برای برگزیدگان این بخش در نظر گرفته شده است. بخش های ثابت جشنواره عبارتند از: فیلم مستند با حداکثر زمان 40 دقیقه، فیلم کوتاه داستانی با حداکثر زمان 40 دقیقه، پویانمایی (انیمیشن) با حداکثر زمان 15 دقیقه، نماهنگ با سقف زمانی پنج دقیقه، فیلم های مردمی که همه مردم با خلق فیلم هایی به وسیله دوربین خانگی با سقف زمانی پنج دقیقه شرکت کنند و بخش ایده، طرح و فیلمنامه های کوتاه که باید در سه برگ A4 نوشته شود.

مدیر گروه تلویزیونی شاهد تاکید کرد: آثاری که در راستای اهداف جشنواره مناسب تشخیص داده شوند، علاوه بر اعطای جوایز، نسبت به خرید آنها اقدام خواهد شد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پایان روز 30 خرداد سال جاری، زمان برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم ایثار را اول مرداد 97 در تالار ایوان شمس اعلام کرد.