آرشیو شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۵۷
سلامت
۱۴
اعتراف های یک روزنامه نگار چاق

نوشیدن روزانه آب کافی از رازهای کاهش وزن است

لاغری به راحتی آب خوردن!

پریسا اصولی

احتمالا خاطرتان هست هر هفته قرار شد از پس یک چالش جدید در زمینه رسیدن به کاهش وزن بربیایم. این هفته نوبت چالش آب خوردن بود. باید اعتراف کنم من خیلی اهل آب خوردن نیستم و فقط زمانی سراغ یخچال می روم که واقعا تشنه باشم.

این در حالی است که به گفته متخصصان، نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز، یکی از نکات کلیدی برای تغذیه سالم و بخش مهمی از یک رژیم لاغری موفق است. در واقع متابولیسم بدن را افزایش می دهد، در نتیجه کالری بیشتری می سوزانید.

در عین حال خود آب، کالری ندارد و با پر کردن حجم معده حس گرسنگی کاذب و پرخوری ناشی از آن را از بین می برد و باعث کاهش وزن می شود. هنگامی که بدن آب کافی دریافت نکند، سلول های چربی، سفت می شود و به راحتی نمی سوزد، در نتیجه کاهش وزن سخت تر خواهد شد. به همین دلیل هم خودم را مجبور کردم هر طور که شده در طول یک ماه اخیر بیشتر آب بخورم تا به آن عادت کنم.

یکی از روش های موثر، انداختن چند برش لیموی تازه و چند برگ نعنا در یک بطری ورزشی آب بود که اتفاقا تاثیر زیادی هم داشت. البته چند برش توت فرنگی و نعنا را هم در یک بطری آب خنک امتحان کردم و واقعا هم طعم خوبی داشت، اما برای من آب طعم دار آن هم با طعم دلخواهم یعنی لیمو باعث ترغیبم به آب خوردن بیشتر شد؛ طوری که در ششمین روز هفته از صبح تا شب هفت لیوان آب خوردم و این یعنی موفقیت! جالب این که با آب خوردن زیاد (البته آب طعم دار) میلم به خوردن نوشابه های گازدار هم بشدت کمتر شد و در طول روز بندرت دچار گرسنگی شدم. جالب این که خیلی وقت ها هنگام احساس گرسنگی در حقیقت بدن ما تشنه است و نیاز به آب دارد نه غذا. با این حساب هروقت احساس گرسنگی می کنیم بهتر است یک لیوان آب بنوشیم. این در حالی است که با نوشیدن آب، کبد کار خود را به بهترین نحو انجام می دهد. در نتیجه آب باعث می شود که چربی های بدن، بشکنند و براحتی دفع شوند.

پس می توانیم نتیجه بگیریم نوشیدن آب کافی در طول روز می تواند یکی از رازهای کاهش وزن اصولی باشد.